تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3725189
شناسه : 3725189
تاریخ :
ایلان ماسک سیاست‌های تنوع نژادی، قومی و جنسیتی را دلیل بروز قطعی فاجعه‌بار IT می‌داند اقتصاد ایران: از نظر ایلان ماسک، توجه بیش‌ازحد CrowdStrike به سیاست‌های تنوع نژادی، قومی و جنسیتی دلیل اصلی بروز مشکل قطعی گسترده در کامپیوترهای سرتاسر جهان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جهان در ۱۹ جولای (۲۹ تیر)، به‌دلیل اختلال در سرویس‌های مایکروسافت با قطعی گسترده مواجه شد. کارشناسان و تحلیلگران این رویداد را که به‌دلیل باگ درایور هسته‌ی CrowdStrike رخ داد، به‌عنوان بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات در تاریخ توصیف کردند. البته درحال‌حاضر وصله‌ی نرم‌افزاری رفع باگ مذکور منتشر شده است.

به‌نوشته‌ی Quartz، ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس (توییتر سابق)، ازجمله چهره‌های شاخصی بود که به‌صورت علنی به قطعی گسترده‌ی خدمات مایکروسافت واکنش نشان داد. او درحالی‌که از عملکرد بدون‌ مشکل ایکس در این بحران سخن به‌میان آورد، از سیاست‌های تنوع نژادی، قومی و جنسیتی در شرکت‌های فناوری انتقاد کرد.

ماسک قبلاً اظهارنظرهایی جنجالی درمورد سیاست‌های تنوع نژادی، قومی و جنسیتی مطرح کرده است. او ادعا می‌کند رویکرد مذکور صرفاً پوششی برای تبعیض نژادی به‌حساب می‌آید.

ماسک به پست قدیمی CrowdStrike در ایکس که مربوط به سال ۲۰۲۲ بود، پاسخ داد. در این پست، CrowdStrike از همکاری با پنل تنوع نژادی، قومی و جنسیتی شرکت Bright Network و کسب عنوان «همکاری درخشان» با آن‌ها خبر داده بود. کامنت ماسک در ایکس با این مضمون همراه بود که «به‌نظر نمی‌رسد درحال‌حاضر خیلی درخشان عمل کرده باشند.» برخی رسانه‌ها اظهارنظر مورد بحث را کنایه به قطعی گسترده‌ی ناشی‌ از باگ CrowdStrike و ارتباط‌دادن آن با تمرکز شرکت مذکور بر رویکرد تنوع نژادی، قومی و جنسیتی تفسیر کرده‌اند.

ایلان ماسک سابقه‌ای طولانی در انتقاد به رویکردهای تنوع‌گرایی دارد، به‌ویژه پس‌ از ادعایی که استخدام بیش‌ازحد خلبانان و کارگران کارخانه‌ی غیرسفیدپوست را عامل مشکلات هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ عنوان کرد. او همچنین در مصاحبه‌ای با CNN مدعی شد که دانشگاه دوک برای افزایش تنوع دانشجویان، معیارهای پذیرش خود را کاهش داده است. به‌هرحال، دانشگاه دوک با انتشار بیانیه‌ای، ادعای ماسک را رد و اعلام کرد همچنان بر اساس شایستگی افراد عمل می‌کند.

مقالات مرتبط:
  • ۸٫۵ میلیون کامپیوتر ویندوزی با به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike از کار افتاد
  • چطور مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز ناشی از باگ به‌روزرسانی CrowdStrike را حل کنیم؟

با فروکش‌کردن بحران ناشی از باگ CrowdStrike، به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک همچنان سعی دارد از این اتفاق بهره‌برداری کند. او اخیراً در X اعلام کرد «ما CrowdStrike را به‌طور کامل از تمام سیستم‌های خود حذف کرده‌ایم، بنابراین هیچ مشکلی رخ نداده است.»

مایکروسافت اخیراً تیم تنوع نژادی، قومی و جنسیتی خود را به‌دلیل «تغییر نیازهای کسب‌و‌کار» منحل کرد. مدیران ارشد شرکت در ایمیلی داخلی که سرپرست سابق تیم به‌اشتراک گذاشت به «تبعیض، آزار و اذیت و ایجاد محیطی سمی» متهم شده‌اند. با وجود این تغییرات، مایکروسافت همچنان بر تعهد خود به سیاست‌های تنوع نژادی، قومیتی و جنسیتی تأکید دارد.