تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3725151
شناسه : 3725151
تاریخ :
عربستان:هیچ ارتباطی با حمله اسرائیل به الحدیده نداریم اقتصاد ایران: وزارت دفاع عربستان ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره ارتباط این کشور با حمله اسرائیل به الحدیده یمن را رد و تاکید کرد عربستان سعودی هیچ ارتباط و مشارکتی در این حمله نداشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادعای رسانه‌های عبری مبنی بر هماهنگی رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی قبل از حمله به بندر الحدیده یمن، وزارت دفاع عربستان صدور بیانیه‌ای، بر رد مشارکت این کشور در تجاوز رژیم اشغالگر به یمن تاکید و اعلام کرد که عربستان هیچ ارتباطی با این حمله ندارد.

«ترکی المالکی»، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در این زمینه تاکید کرد: عربستان در حمله اسرائیل به شهر الحدیده یمن هیچ مشارکتی نداشته است. عربستان سعودی همچنین هرگز اجازه نقض حریم هوایی خود توسط هیچ طرفی را نمی‌دهد.

سخنگوی سابق ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی به یمن در ادامه افزود: عربستان هیچ ارتباطی و مشارکتی در هدف قرار دادن الحدیده ندارد.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده بودند که اسرائیل قبل از انجام حمله به بندر الحدیده یمن، به عربستان سعودی اطلاع داده است. شب گذشته رسانه‌ها از حمله سنگین هوایی رژیم اشغالگر به بندر الحدیده در غرب یمن خبر دادند که در پی آن آتش سوزی گسترده‌ای رخ داد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: دشمن اسرائیلی تهاجم وحشیانه‌ای به استان الحدیده انجام داد و با چندین حمله به نیروگاه برق که شهر ساحلی الحدیده را تامین می‌کرد، بندر الحدیده و مخازن سوخت را نیز هدف قرار داد که همگی اهداف غیرنظامی هستند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد و با استعانت از خداوند متعال در ضربه زدن به اهداف حیاتی دشمن اسرائیلی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/