تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725141
شناسه : 3725141
تاریخ :
افزایش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت برنج در شهرستان سرباز اقتصاد ایران: سرباز_مدیر جهاد کشاورزی سرباز گفت: سطح زیر کشت برنج در این شهرستان، رشد ۴۰ درصدی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد زراعتی گفت: در پی بارش‌های ابتدای امسال که منجر به پرآب شدن قنوات، چشمه سارها و کاریزهای موجود منطقه و رونق کشاورزی شهرستان شد، به همت کشاورزان سطح زیر کاشت برنج در شهرستان به ۶۴۰ هکتار ارتقا یافت.

وی ادامه داد: این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین ارقام تجاری برنجی که در این شهرستان کشت می‌شود شامل ارقام ندا، نعمت، شیرودی و ارقام محلی نظیر کزوری و باسَمتی هستند.

زراعتی تصریح کرد: خزانه گیری برنج در شهرستان سرباز از اواخر فروردین ماه آغاز و انتقال نشا به زمین اصلی از نیمه دوم خردادماه و اوایل تیر ماه انجام می‌شود.

وی زمان برداشت برنج را نیمه دوم شهریور ماه و اوایل مهر ماه اعلام و پیش بینی کرد قریب به هزار و ۹۲۰ تن شلتوک از شالیزارهای سرباز برداشت شود.

شایان ذکر است یکی از سنت‌های دیرین شالیکاران سرباز مدد است که کشاورزان به صورت دسته جمعی در کشت اراضی همکاری کرده و با خواندن سرودهای محلی موسوم به چوگان با مضمون همکاری و تعاون در این امر مشارکت می‌کنند.