تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725023
شناسه : 3725023
تاریخ :
دورکاری در صورت گذشتن دمای هوا از استانداردها اعمال خواهد شد اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان گفت: در مواقعی که دمای هوا از استانداردهای اعلامی گذر کند با هماهنگی مرکز تصمیمات لازم به منظور دورکاری و یا کاهش ساعات اداری اتخاذ خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز شنبه در بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خوزستان اظهار کرد: مصرف برق استان در تابستان امسال تا ۹ هزار مگاوات نیز رسید که این رقم بی سابقه است.

استاندار خوزستان گفت: مصرف برق استان باید کاهش پیدا کند تا پایداری شبکه در استان تضمین شود.

وی با بیان اینکه آمادگی‌های لازم در زمینه تعمیرات و پیگیری حوادث در شبکه برق استان وجود دارد، ادامه داد: مدیریت مصرف برق صنایع کشاورزی، خدمات و تولیدکنندگان پرمصرف بر اساس برنامه ابلاغ شده از مرکز در حال انجام است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: نیاز مصرف برق استان بیش از میزان تولید برق در ایام پیک مصرف است به همین دلیل نیاز به صرفه‌جویی در بخش مصارف خانگی و صنعتی هستیم.

حسینی محراب گفت: اخیراً صحنه مربوط به فداکاری نیروهای نیروگاه رامین در دمای بالا مورد تشویق همه مردم و مسؤولان از جمله سرپرست ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صرفه‌جویی برق مشارکت کنند، با افزایش یک یا ۲ درجه‌ای کولرها و کاهش روشنایی می‌توان تا حد زیادی مصرف برق را کاهش داد.

حسینی محراب تصریح کرد: اگر در چند روز اخیر مشکلاتی در برخی مناطق از لحاظ خاموشی رخ داد از مردم عذرخواهی می‌کنیم در عین حال مسؤولان و کارکنان صنعت برق در خوزستان حداکثر تلاش خود را برای پایداری شبکه برق و رفاه حال مردم داشتند.

استاندار خوزستان افزود: در خوزستان ایام پنجشنبه تعطیل است که این شرایط در اکثر استان‌ها اعمال نمی‌شود و در مقاطع مختلف نیز به دلایل مختلفی همچون بروز آلودگی هوا و سایر شرایط دورکاری یا کاهش ساعت فعالیت ادارات و مراکز آموزشی لحاظ می‌شود.

وی گفت: در مواقعی که دمای هوا از استانداردهای اعلامی گذر کند با هماهنگی مرکز تصمیمات لازم به منظور دورکاری و یا کاهش ساعات اداری اتخاذ خواهد شد.