تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725017
شناسه : 3725017
تاریخ :
۳ سردخانه غیرمجاز در کاشان پلمب شد اقتصاد ایران: کاشان - رییس شبکه دامپزشکی کاشان از پلمب سه واحد غیرمجاز سردخانه در کاشان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیامک رضوان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان اظهار داشت: لازم است واحدهای مختلف صنفی و صنعتی مواد غذایی فاسدشدنی خود را در سردخانه نگهداری کنند.

وی با بیان اینکه سردخانه‌های سطح شهرستان باید مجوز داشته باشند، ابراز داشت: در صورتی که سردخانه‌ای بدون مجوز اقدام به فعالیت کند با آن اقدام قانونی می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان با اشاره به پلمب سه واحد سردخانه غیرمجاز تصریح کرد: این واحدها در پی انجام پایش دوره‌ای و بازدید کارشناسان این شبکه از مراکز نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان شناسایی و با حکم مقام قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه این سردخانه‌ها فاقد پروانه بهره برداری بهداشتی بودند، گفت: علی رغم اخطارهای مکرر به این واحدها، هیچ اقدامی در راستای اخذ مجوز بهداشتی توسط صاحبان این واحدها انجام نگرفت.

رضوان افزود: این واحدها پس از صدور این اخطارها و عدم توجه صاحبان واحدها با هماهنگی مراجع قضائی و طی انجام مراحل قانونی پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: واحدهای نگهداری فرآورده‌های خام دامی، نقش مهمی در تأمین سلامت محصولات و متعاقباً سلامت و امنیت غذایی دارند، بنابراین واحدهای مذکور ملزم به رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی از جمله اخذ مجوزهای بهداشتی لازم و همچنین به کارگیری مسئول فنی دامپزشکی جهت انجام نظارت‌های لازم از مرحله تولید تا عرضه بوده و با متخلفین بدون اغماض برخورد خواهد شد.