تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725015
شناسه : 3725015
تاریخ :
توانمندسازی زنان سرپرست خانواده مولفه‌ای مهم در توسعه پایدار است اقتصاد ایران: سنندج_استاندار کردستان گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانواده مولفه‌ای مهم در توسعه پایدار است که با ایجاد بستر تخصصی، می‌توان زمینه را برای اشتغال زنان سرپرست خانواده ایجاد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در راستای کارآفرینی و اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی از روند اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور و اولین مجتمع توانمندسازی آسیب‌دیده‌های اجتماعی در سنندج بازدید کرد.

وی در جریان بازدید از روند اجرایی این پروژه آن را بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور دانست و اظهار کرد: پروژه مذکور همه دستگاه‌های اجرایی استان را در یک برنامه جامع هماهنگ در برخواهد گرفت و به باز تولید فضای فرهنگی و اشتغالزایی کشور کمک می‌کند.

زارعی کوشا، مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با نمایی جذاب را کاری ماندگار در راستای مسؤولیت اجتماعی دانست و ادامه داد: این مجموعه چند منظوره محصول مشترک استانداری، میراث فرهنگی، بهزیستی، کمیته‌امداد و شهرداری و پروژه‌ای مشترک، چند وجهی و بین بخشی خواهد بود که تنها متعلق به یک دستگاه خاص نیست.

وی ظرفیت سازی و ایجاد فضایی مناسب جهت عرضه محصولات محلی و صنایع دستی در راستای اشتغالزایی را وظیفه مدیران دستگاه‌های متولی عنوان کرد و گفت: با تسهیلگری و اختصاص اعتبارات لازم، پروژه مذکور در کمترین زمان ممکن تکمیل شود.

استاندار کردستان ایجاد بازارچه دائمی فروش و عرضه محصولات تولید شده توسط بانوان را ضروری خواند و گفت: این مهم مطالبه جامعه هدف در سفر رئیس جمهور شهید به استان کردستان بوده که باید با جدیت تمام و همت مسئولان پیگیری و محقق شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه با هموار کردن مسیر و پیاده‌سازی مجموعه‌ای از طرح‌ها در این مجموعه، فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانمندسازی زنان سرپرست خانواده را در پی خواهد داشت، افزود: علاوه بر کمک به زنان سرپرست خانواده در جهت تعالی زندگی اقتصادی و اجتماعی آنان گام برداشته و در نهایت شاهد افزایش میزان تولید محصولات داخلی در استان با هم افزایی و یکپارچه سازی حمایت‌ها در قالب یک فرایند منسجم و کامل خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اولین گام برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، فراهم‌کردن بستری جهت سلامت جسمی و روانی آنها است، تصریح کرد: تسهیل فرایند اشتغال، تولید و عرضه محصولات و ایجاد شرایط امنیت شغلی زنان سرپرست خانوار و تدوین برنامه‌ای جامع در راستای استقلال فردی و خودکفایی مالی زنان سرپرست خانوار با اجرای این طرح، عملی خواهد شد.

استاندار کردستان توانمندسازی زنان سرپرست خانواده را مولفه‌ای مهم در توسعه پایدار برشمرد و گفت: باایجاد بستر تخصصی، می‌توان زمینه را برای اشتغال زنان سرپرست خانواده ایجاد کرد تا خودشان بتوانند باتکیه بر این آموزش‌ها و مهارت‌های کسب شده، به برطرف‌کردن نیازهای خود ازجمله نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… بپردازند.

بر اساس این گزارش؛ مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با هدف حمایت از اقشار آسیب دیده در راستای کارآفرینی، اشتغالزایی و ایجاد شغل پایدار و درآمدزایی، بازخورد فرهنگی و اجتماعی، توسعه فرهنگی و رشد اقتصادی و ایجاد بستری جهت حفظ میراث فرهنگی ناملموس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه جهت مهارت آموزی و اجرای طرح و ایده شاخص در استان ایجاد می‌شود.

این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع در دو فاز شامل ۳ سوله و در چندین ساختمان با واحدهای تجاری، صنایع دستی و فرهنگی در فضایی متنوع برای مناسبت‌های بومی ملی و محلی در ۳۰۰ غرفه احداث خواهد شد که به اقشار مختلف آسیب دیده خصوصاً زنان بدسرپرست و خودسرپرست جهت اشتغالزایی و امرار معاش و کسب درآمد واگذار خواهد شد.

عملیات احداث این پروژه در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و تاکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات ملی در حال ساخت است.