تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725007
شناسه : 3725007
تاریخ :
اعتبارات شهرستان کنگان ۳۳ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار کنگان گفت: اعتبارات شهرستان کنگان ۳۳ درصد افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی عصر شنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان با محوریت توزیع و جذب اعتبارات سال ۱۴۰۳ از رشد ۳۳ درصدی اعتبارات و اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی خبر داد.

وی بر لزوم جذب سریع اعتبارات و اجرای پروژه‌های عمرانی در موعد مقرر تأکید کرد و گفت: فرصت جذب اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه سال جاری است و دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری این اعتبارات به کار بگیرند.

غریبی همچنین با اشاره به رشد ۳۳ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: این افزایش اعتبار نشان‌دهنده توجه دولت به توسعه و آبادانی شهرستان است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی

فرماندار کنگان از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اولین بار به مناطق روستایی خبر داد و گفت: توجه به مناطق روستایی و محروم در توزیع اعتبارات از اولویت‌های اصلی ما است و امیدواریم با این اقدام شاهد تحولات مثبتی در این مناطق باشیم.

در این جلسه، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نیز گزارشی از عملکرد خود در جذب اعتبارات سال گذشته ارائه کردند و همچنین برنامه‌های خود برای جذب اعتبارات سال ۱۴۰۳ را تشریح کردند.

از مجموع ۳۸۴ میلیارد تومان اعتبارات سال ۱۴۰۳ میزان ۸۵ درصد اعتبارات به ۱۰ فصل زیرساختی شامل حمل و نقل، توسعه خدمات، گردشگری، بهداشت، آموزش، انرژی، آب و فاضلاب، کشاورزی و فرهنگ و هنر اختصاص یافته است و ۱۵ درصد مابقی نیز بین ۱۲ فصل باقیمانده توزیع شده است.