تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724980
شناسه : 3724980
تاریخ :
صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در استان هرمزگان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده در نشست ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان اظهار کرد: موضوع مدیریت مصرف برق در کشور به خصوص در استان هرمزگان با ارائه خدمات یک دستگاه اجرایی قابل حل نیست و نیازمند مشارکت همه‌ی مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان افزود: تغییرات اقلیمی و گرمای حاصل از این شرایط در کشور موجب افزایش مصرف انرژی شده که اهمیت صرفه جویی را دوچندان کرده است هر چند که این فرهنگ باید همیشه و در تمام فصول به عنوان یک اصل مهم مد نظر باشد.

وی بر افزایش تاب‌آوری مجموعه‌های خدمات رسان و حساس تأکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی فعالیت سامانه مونسون در سطح استان و وقوع بارش‌های رگباری در روزهای آتی و صدور هشدار سطح نارنجی دریایی اتخاذ تمهیدات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی مورد تاکید است.

حسن زاده در توضیح هشدارهای صادرشده، ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه تا دوشنبه وضعیت دریایی در سطح هشدار نارنجی خواهد بود و در این مدت دریا مواج و ارتفاع موج تا ۸۰ سانتی متر خواهد رسید از این رو باید تدابیر ویژه‌ای برای تردد دریایی و حفاظت از سازه‌های دریایی اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هشدار سطح زرد هواشناسی نیز برای روزهای شنبه تا سه شنبه هفته جاری صادر شده که بر اساس آن احتمال بارش باران و وقوع گرد و غبار در استان وجود دارد و بایستی مردم از صعود به ارتفاعات و نزدیک شدن به رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.