تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3724977
شناسه : 3724977
تاریخ :
۸۵ همت از مطالبات گندم کاران به زودی پرداخت می شود اقتصاد ایران: وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا امروز صبح ۸.۲ میلیون تن گندم خریداری و ۵۲ همت پرداخته شده و به زودی مبلغ ۸۵ همت دیگر به حساب گندم کاران واریز می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۳ بیست و سومین نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی کار خود را در نمایشگاه بین المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

محمدعلی نیکبخت در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: تا صبح امروز ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از گندم کاران کشور خریداری شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی خرید تضمینی این محصول استراتژیک نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: سال گذشته حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم خریداری شد که پیش بینی می‌شود این عدد امسال به حدود ۱۱.۵ میلیون تن برسد.

وی ادامه داد: این عدد ۱۰۰ درصد نیاز داخل به این محصول اساسی را تأمین می‌کند و همچون سال گذشته نیاز به واردات نیست.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود درباره زمان پرداخت مطالبات معوق گندم کاران نیز اظهار کرد: تا کنون حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان (همت) از مطالبات گندم کاران پرداخته شده و با مذاکرات انجام گرفته با سازمان برنامه و بودجه به زودی مبلغ ۸۵ همت دیگر به حساب گندم کاران واریز می‌شود.

گفتنی است؛ امسال نرخ خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷.۵ هزار تومان از سوی شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی تعیین شده است.