تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724976
شناسه : 3724976
تاریخ :
افتتاح تصفیه خانه مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان به زودی اقتصاد ایران: تبریز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیگیر رفع مشکلات مجتمع آبرسانی ستارخان در ورزقان هستیم و با برطرف شدن این مشکلات، این تصفیه خانه به زودی به بهره برداری می رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در بازدید از این مجتمع اظهار کرد: بهره برداری از این مجتمع، گامی مهم در بهبود کیفیت زندگی و بهداشت عمومی مردم منطقه است.

وی ادامه داد: ما به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های استان افتخار می‌کنیم، زیرا علاوه بر توسعه منطقه، موجب محرومیت‌زدایی نیز می‌شود و کاری خداپسندانه است و باعث سعادت دنیوی و اخروی است و ای کاش شهید رحمتی خودش بود و این مجتمع به دست وی افتتاح می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: مرحله دوم مجتمع آبرسانی ستارخان با استفاده از آخرین فناوری‌ها و تضمین کیفیت، تکمیل شده و بخش‌های نهایی آن به زودی آماده بهره‌برداری خواهد بود.

محمد خانی اظهار کرد: مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان شامل احداث تصفیه‌خانه آب شرب، خطوط انتقال، شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه‌ها است و منبع اصلی آب آن سد حاجیلار چای است.

وی ادامه داد: در این طرح تاکنون ۱۹۴ کیلومتر خط انتقال، ۳۴ مخزن ذخیره، چهار حلقه چاه و هشت ایستگاه پمپاژ اجرا شده و ۶۴ روستا، ۹ هزار و ۲۶۴ خانوار و ۳۰ هزار و ۶۴۹ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خانی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه این طرح با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه طراحی شده و تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه قابل افزایش است که برای تأمین آب شرب تا ۲۵ سال آینده در نظر گرفته شده است.