تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724971
شناسه : 3724971
تاریخ :
مرمت دهانه غلامان پس از ۱۰ سال آغاز شد اقتصاد ایران: زاهدان_ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان گفت: مرمت دهانه غلامان در شهرستان زهک پس از ۱۰ سال آغاز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان، مجتبی سعادتیان افزود: شهرستان زهک یکی از شهرهای شمالی استان سیستان وبلوچستان است که به لحاظ ابنیه و محوطه‌های تاریخی بسیار غنی بوده و نیاز به توجه جدی‌تر از سوی مسؤولان شهرستانی دارد که این مهم طی سال‌های اخیر به خوبی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: یکی از بناهای مهم و تاریخی مربوط به دهانه غلامان است که طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف دچار آسیب شده بود که کار مرمت و بهسازی آن از ابتدای تیرماه امسال آغاز شده است.

به گفته سعادتیان، آخرین مرحله مرمت این بنا به ده سال قبل بازمی‌گردد که این بار با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال مجدد توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرمت می‌شود.

شایان ذکر است شهر دهانه غلامان، نام یک محل باستان‌شناختی است که در سیستان و در حدود ۱۰ کیلومتری روستای قلعه نو و حدود ۵۷ کیلومتری شهر زابل قرار گرفته است.

خرابه‌ها و آثار بناهای این شهر در محوطه‌ای بسیار وسیع روی تراسی به طول تقریبی ۷ تا ۸ کیلومتر واقع شده‌است.