تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3724963
شناسه : 3724963
تاریخ :
اعضای شورای مشورتی در خدمات دولت برای پیشرفت کشور سهیم هستند اقتصاد ایران: سرپرست ریاست جمهوری، از خدمات و زحمات اعضای شورای مشورتی در طی سه سال گذشته، قدردانی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر عصر امروز شنبه در نشستی با جمعی از مشاورین خود، ضمن قدردانی از خدمات و زحمات اعضای شورای مشورتی در طی سه سال گذشته، مشاوره‌های دقیق و صادقانه و تصحیح، تأیید و پشتیبانی جمع مشاوران را پشتوانه و فرصتی مغتم برای دولت مردمی در غلبه بر مشکلات کشور به ویژه در شرایط سخت و بحرانی ابتدای کار دولت دانست.

سرپرست ریاست جمهوری در شصت و سومین جلسه هسته مشاوران خود، وجود نگرش‌ها و سلیقه‌های مختلف در شورای مشاورین و نظارت صادقانه، علمی و فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی بر عملکرد و تصمیمات دولت را از جمله دلایل عملکرد موفق این شورا در دولت مردمی عنوان کرد و افزود: اعضای شورای مشورتی به جهت پشتیبانی از دولت در عبور از چالش‌ها و گردنه‌های سخت، در خدماتی که از سوی دولت سیزدهم برای رفاه مردم و پیشرفت کشور صورت گرفته سهیم هستند.

مخبر در ادامه با اعلام آمادگی اعضای دولت و شورای مشاورین برای کمک به دولت جدید افزود: در دولت مردمی طی چند هفته اخیر و پس از انتخاب رئیس جمهور جدید، نه تنها تصمیمی که به ضرر دولت بعدی باشد گرفته نشده، بلکه تلاش شده است حتماً تصمیمات اتخاذ شده در راستای کمک به رئیس جمهور منتخب و دولت آینده باشد.

طبق گزارش ارائه شده در این جلسه توسط بانک مرکزی، برآورد ضریب جینی از ۰.۳۹۱۲ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۰.۳۶۱۴ در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته که بیانگر بهبود قابل توجه در توزیع درآمد در این مقطع می‌باشد.
علاوه بر این، بیشترین میزان کاهش نرخ رشد نقدینگی در تاریخ اقتصاد کشور به میزان ۱۳.۷ واحد طی سه سال گذشته رخ داده به طوری که رشد نقدینگی از ۴۰.۵ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۲۶.۸ درصد در خرداد ۱۴۰۳ کاهش یافته است.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، دکتر شمس‌الدین حسینی، دکتر دانش‌جعفری، مهندس باهنر، دکتر آل‌اسحاق و دکتر آیت ابراهیمی طی سخنانی ضمن مرور اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی در مدت کوتاه سه سال گذشته، از نقش برجسته دکتر مخبر در کارنامه درخشان دولت سیزدهم تجلیل کردند.