تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724919
شناسه : 3724919
تاریخ :
هوای خنک اردبیل و افزایش مسافران تابستانی اقتصاد ایران: اردبیل- در روزهای گرم تابستان که دمای هوا در برخی از استان‌ها به ۵۰ درجه رسیده، خنک‌های تابستان به افزایش مسافران و گردشگران ورودی به اردبیل منجر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که در بسیاری از استان‌ها دمای هوا به بالای ۵۰ درجه رسیده، در دامنه‌های سبلان دمای هوا ۲۶ درجه بوده و اردبیل خنک‌ترین نقطه کشور معرفی شده است.

در روزهای اخیر و با افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق نیز ضرورت صرفه‌جویی در استان‌های خنک بیش از گذشته احساس می‌شود تا به پایداری شبکه برق کمک شده و مدیریت مناسبی را در مصرف برق شاهد باشیم.

در هفته‌های اخیر میزان مصرف برق در این استان به بیش از ۴۵۶ مگاوات و در سطح کشور به ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات رسید که یک حدنصاب جدید مصرف در حوزه برق ثبت شد.

در حالی که افزایش ۷.۵ درصدی تقاضای مصرف برق را در کشور شاهد هستیم و وسایل برقی پرمصرف به ویژه کولرها در این روزها مدام به افزایش مصرف منجر شده، خنک‌های هوا در اردبیل شرایط متفاوتی را رقم زده تا مسافران و گردشگران از گرمای بی‌سابقه تابستان امسال به نقطه خنک کشور، اردبیل سفر کنند.

هر چند در ساعات پیک مصرف برق ۱۲ تا ۱۸ ظهر و ۲۰ تا ۲۳ شب شرایط ناپایداری را در تأمین برق شاهد هستیم اما انتظار می‌رود هموطنان با رعایت مدیریت مصرف برق و استفاده از روشنایی طبیعی بتوانند تابستان گرم امسال را سپری کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل هوای خنکی که در استان اردبیل همراه با بارش‌های رگباری وجود دارد در ۲ روز آینده ادامه خواهد داشت که عمدتاً به دلیل وزش باد خنک خزری و شرایط کوهستانی سبلان است که دمای هوا به ۲۶ درجه در اردبیل و سایر شهرها رسیده است.

بر همین اساس و به رغم ورود موج جدید گرما در روزهای آینده، در استان اردبیل دمای هوا به بالاتر از ۴۰ درجه نخواهد رسید و همچنان هوای خنک‌تری نسبت به سایر مناطق در استان حاکم خواهد بود که هواشناسی از هموطنان خواسته تا در ۲ هفته آینده نسبت به انجام سفرهای غیرضرور به سایر استان‌ها پرهیز کرده تا در این گرمای بی‌سابقه تابستانی دچار اذیت نشوند.