تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724912
شناسه : 3724912
تاریخ :
تخصیص اعتبار به پروژه‌های آبرسانی کهگیلویه/ وضعیت بحرانی چاروسا اقتصاد ایران: دهدشت_ نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات جدید به پروژه‌های آبرسانی کهگیلویه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موحد عصر شنبه در حاشیه سفر معاون وزیر نیرو به حوزه انتخابیه افزود: تلاش‌ها و پیگیری برای اخذ ماده ۲۳ و تخصیص ردیف مشخص اعتبارات نتیجه داد.

وی در خصوص پروژه‌های آبرسانی به چهار شهر دهدشت، لنده، چرام و سوق افزود: مشکلات اعتباری این پروژه‌ها به‌زودی حل خواهد شد و تا اوایل سال ۱۴۰۴ آب به شهر دهدشت انتقال داده شود.

حجت الاسلام موحد با بیان اینکه آب‌رسانی به بخش دیشموک و چاروسا در وضعیت بحرانی قرار دارد و این بحران به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی منجر شده است، افزود: انتقال آب از رودخانه ایدنک به حومه غربی و شهر سوق نزدیک به ۱۶ سال است که آغاز شده و این پروژه هنوز به پایان نرسیده است.

وی بیان کرد: ما به دنبال این نیستیم که تنها مشکلات را بیان کنیم، بلکه هدف ما حل این مشکلات است.

موحد تاکید کرد: خارج از وظیفه صنفی خود، به عنوان یک معضل منطقه‌ای به این مسائل توجه ویژه داشته باشید.

موحد همچنین از مسئولان خواست تا حقوق آبداران را در نظر گرفته و وضعیت شغلی آنها را بهبود بخشند.

نماینده کهگیلویه، بهمئب، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی همچنین، تبدیل وضعیت کارکنان با کمک و همکاری دولت و توجه به نیازهای ادارات شهری آبفا، از جمله تأمین تجهیزات ضروری مانند بیل بکهول را از دیگر خواسته‌های خود بیان کرد.

موحد همچنین به فرسودگی لوله‌های شبکه توزیع آب در شهر دهدشت و نیاز به توجه ویژه به فاضلاب این شهر اشاره کرد و افزود: فرسودگی شبکه شهری یک معضل اجتناب‌ناپذیر است و باید برای حل آن چاره‌ای اندیشید.

وی از معاون وزیر و مسئولان خواست تا از اعتبارات ماده ۵۶ و تنش آبی برای حل این مشکلات استفاده کنند.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه آبرسانی به چهار شهر دهدشت، لنده، چرام و سوق از اهمیت بالایی برخوردار است و با تخصیص اعتبارات جدید مشکلات اعتباری این پروژه‌ها به‌زودی حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین، اعتبارات لازم برای ادامه پروژه در شهرهای سوق، لنده و چرام نیز پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام موحد افزود: یکی از مشکلاتی که حوزه انتخابیه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد، بحث آبرسانی دیشموک و چاروسا بود که با استقلال آب، اختصاص اعتبار برای انتقال آب و اخذ ماده ۲۳ این موانع مرتفع شده است.

وی همچنین، با اشاره به همکاری مدیرعامل آبفا توضیح داد: تصمیماتی برای حل مشکلات شهرهای لیکک، بهمئی و لنده اتخاذ شده که امیدواریم با تلاش‌های مستمر، مشکلات این مناطق به‌زودی رفع شود و مردم شاهد تحرکات جدید در این پروژه‌ها باشند.

موحد در ادامه به مشکلات زیر ساختی محله‌های بسیجیان و ولایت نیز اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات این محله‌ها نیز مبلغی اختصاص داده شده است تا همگام با سایر مناطق، مشکلات این عزیزان نیز مرتفع شود.

حجت‌الاسلام موحد با تأکید بر اهمیت این سفر، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های مداوم، بخشی از مشکلات حوزه آب در کهگیلویه بزرگ حل شود و از همه عزیزانی که در این حوزه تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.