تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724909
شناسه : 3724909
تاریخ :
کشت گلخانه‌ای امنیت غذایی جامعه را تقویت می‌کند اقتصاد ایران: همدان-استاندار همدان گفت: کشت گلخانه‌ای امنیت غذایی جامعه را تقویت می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد گلخانه‌های استان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، گفت: در طول سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ گلخانه‌های استان ۲۰۲ هکتار بوده اما فقط در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با افزایش صدور مجوز و تغییر کاربری برای این منظور، اکنون شاهد قریب به ۳۱۰ هکتار گلخانه در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری آب و خاک رویکرد اصلی الگوی کشت گلخانه‌ای است، افزود: در الگوی کشت گلخانه‌ای پرورش گل‌های زینتی شاخه‌بریده می‌توان از پساب برای تأمین منابع آبی موردنیاز استفاده کرد که با این کار هم نیازمندی گل در استان و کشور تأمین می‌شود و هم جنبه صادراتی و ارزآوری دارد چرا که این محصول از ارزش افزوده خاصی برخوردار است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ و رزن در ایجاد و توسعه‌ی گلخانه‌ها پیشرو بودند و دیگر شهرستان‌های استان نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

استاندار همدان اظهار کرد: گلخانه‌های کوچک در مقایسه با هدف تأمین نیازهای خانواده و روستا مؤثر بوده و مازاد تولیدات آنها را نیز می‌توان صادرات کرد.