تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724882
شناسه : 3724882
تاریخ :
توزیع۳۸۰دستگاه پیشرفته درمان در دولت سیزدهم با اولویت مناطق محروم اقتصاد ایران: کرمانشاه- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع ۳۸۰ دستگاه پیشرفته حوزه درمانی در دولت شهید رئیسی با اولویت مناطق محروم در کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی بعد از ظهر امروز شنبه در مراسم افتتاح اورژانس و بخش MRI بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۳۸۰ دستگاه پیشرفته، MRI، سی. تی. اسکن و دستگاه‌های شتاب‌دهنده در دولت شهید رئیسی با اولویت مناطق محروم در کشور توزیع شد.

وی افزود: یکی از بهترین دستگاه‌های MRI دولتی امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اختصاص این دستگاه در شروع دولت سیزدهم انجام گرفت و با ساخت محل آن، تجهیز شد و در حال حاضر خدمات بیمه‌ای به بیماران ارائه می‌دهد.

عین اللهی گفت: اسلام آبادغرب با جمعیت ۱۶۰ هزار نفری نیازمند خدمات و امکانات درمانی بهتر و بیشتری بود که با توجه به توجه ویژه شهید رئیسی به مناطق کم برخوردار در جاهایی که با وجود جمعیت مناسب امکانات کم بود، دستگاه پیشرفته در اختیار قرار می‌گرفت.

وی افزود: گسترش اورژانس‌ها نیز یکی از کارهای مورد تأکید در دولت مردمی شهید آیت الله رئیسی بود چرا که مهم‌ترین مسئله هنگام مراجعه بیمار به بیمارستان، اورژانس است.

عین اللهی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم حدود ۲۵ درصد به فضاهای اورژانس کشور اضافه شده است.

وی به اورژانس بیمارستان شهرستان اسلام آبادغرب اشاره کرد و گفت: مساحت این اورژانس یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و شامل ۳۲ تخت با انواع دستگاه‌ها است.

به گفته وی، عملیات ساخت اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و برای ساخت آن نیز ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر بهداشت گفت: امروز همزمان با این افتتاح، مرکز جامع سلامت شهریار شهر اسلام آبادغرب در ۷۳۰ مترمربع با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی افتتاح می‌شود.

عین اللهی تاکید کرد: مراکز جامع سلامت، خدمات اولیه را به بیماران ارائه می‌دهد که در برخی از آنها پزشکان متخصص هم حضور دارند و در صورت نیاز به بستری، بیمار به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از دانشگاه‌های برجسته کشور است، گفت: بیمارستان سرطان جامع با دستگاه‌ها و تجهیزات در حال نصب، در مجموعه بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آماده بهره‌برداری است.

عین اللهی تصریح کرد: از آنجا که در دولت شهید رئیسی بنا افتتاح بر پذیرش بیمار است، امروز فقط بازدید از این بیمارستان صورت می‌گیرد و طی ۲ سه ماه آینده در دولت منتخب افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که هزینه‌های درمان بیماران سرطانی بالا است در دولت شهید رئیسی تلاش شد با افتتاح چنین مراکزی خدمات رایگان دولتی به بیماران ارائه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی سالانه ۲۰ درصد به رشته پزشکی اضافه شده است، خاطر نشان کرد: طی سال جاری ۱۲ هزار نفر افزایش پذیرش در رشته پزشکی داشته‌ایم و همچنین ظرفیت رشته‌های تخصصی ۶۵ درصد و رشته‌های فوق تخصصی ۵۰ درصد اضافه شده است.