تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724860
شناسه : 3724860
تاریخ :
۸۰۰ تخت در دولت سیزدهم به ظرفیت اقامتی آذربایجان‌غربی افزوده شد اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰۰ تخت در مدت فعالیت دولت سیزدهم به ظرفیت اقامتی در استان اضافه شده و ظرفیت این بخش به پنج هزار و ۵۸۶ مورد رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری بعد از ظهر شنبه در حاشیه سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران افزود: کمبود اعتبارات، یکی از مشکلات اساسی این اداره‌کل بوده که خوشبختانه با حمایت‌های دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی ما در سه سال گذشته از ۱۵۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که اعتبار حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این مدت حدود ۱۰ برابر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با قدردانی از حمایت‌های مقام عالی استان در راستای توسعه این بخش اظهار کرد: با این نگاه ویژه، پنج بنای مهم استان شامل مدرسه هدایت، خانه انصاری، مدرسه ۲۲ بهمن، دنیای بازی ارومیه و ساختمان دارایی ماکو که در تملک سایر دستگاه‌ها بود، تحویل این اداره‌کل شد.

صفری با اشاره به اینکه برای اولین بار سه تور آشناسازی با حضور ۷۰ آژانس گردشگری ترکیه از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد، ادامه داد: در حال حاضر ۵۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۶۸ هزار میلیارد ریالی در حال اجرا بوده که از این تعداد ۱۱ مورد مربوط به احداث هتل است که سه مورد از این هتل‌ها بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه امروز ۱۲ واحد اقامتی در استان افتتاح شد، گفت: با افتتاح آنها ۲۲۱ تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین با قدردانی از همکاران این اداره کل افزود: سال گذشته طبق ارزیابی‌های سازمان برنامه و بودجه استان و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رتبه اداره‌کل با ۱۴ پله رشد از ۲۱ به هفت ارتقا یافت.