تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3724830
شناسه : 3724830
تاریخ :
عرضه بیش از ۱۳۵ هزار خدمت آزمایشگاهی به فعالان پژوهش و فناوری اقتصاد ایران: مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از عضویت بیش از ۱۷۰ هزار نفر تا پایان فصل بهار امسال در باشگاه مشتریان این شبکه آزمایشگاهی و ارائه بیش از ۱۳۵ هزار خدمت بر بستر این شبکه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با اشاره به رشد بیش از ۱۰ برابری مراکز عضو این شبکه از آغاز فعالیت تا کنون افزود: تا پایان خردادماه امسال، تعداد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی از مرز ۱۷۵۰ آزمایشگاه فراتر رفت. این در حالی است که سال ۱۳۹۳ و در آغاز مسیر، ۱۲۳ مرکز عضو شبکه آزمایشگاهی بودند

وی ادامه داد: استقبال خوب مراکز سراسر کشور امروز رشد قابل توجه در دسترسی به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت، استاندارد و متناسب با نیازهای پژوهشی و فناورانه را به ارمغان آورده است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، افزیش دامنه جغرافیایی خدمت‌رسانی مراکز آزمایشگاهی عضو را یادآور شد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶۷ شهر از ۳۰ استان کشور در دامنه پوشش خدمات مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در راستای حمایت از فعالان زیست‌بوم پژوهش، فناوری و نوآوری گفت: باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بستری برای حمایت و ارائه خدمات به جامعه فعال در عرصه پژوهش، فناوری و نوآوری از جمله مخترعان، فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است. در حال حاضر تعداد اعضای باشگاه مشتریان به بیش از ۱۷۰ هزار عضو رسیده که از این تعداد، ۱۶۳ هزار عضو حقیقی و هفت هزار عضو حقوقی یعنی شرکت‌ها هستند. از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون، بیش از سه هزار و ۸۰۰ عضو جدید به این باشگاه افزوده شده است که استقبال مخاطبان از خدمات و حمایت‌های این شبکه آزمایشگاهی را نشان می‌دهد.

اسدی فرد با اشاره به گستردگی و تنوع تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در ذیل آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی موجود در کشور با تسهیل دسترسی‌ها به این تجهیزات و به دنبال آن، ارتقای پژوهش‌ها و رفع نیاز فعالان زیست‌بوم پژوهش و فناوری از یک سو و صرفه‌جویی در منابع و جلوگیری از صرف هزینه‌های سنگین برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مشابه است. در همین راستا، بیش از ۳۴ هزار تجهیز آزمایشگاهی در شبکه به ثبت رسیده که تاکنون بیش از ۱۵۹ هزار آزمون آزمایشگاهی بر بستر این شبکه آزمایشگاهی توسط مراکز عضو سراسر کشور به اشتراک گذاشته شده است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تصریح کرد: ایجاد بستری مساعد برای دسترسی بهتر محققان و پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان حوزه فناوری به تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی باکیفیت و همچنین افزایش بهره‌وری زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی سراسر کشور، مهم‌ترین رکن فعالیت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی است.