تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3724808
شناسه : 3724808
تاریخ :
غلامی: به دنبال نتیجه‌گیری در والیبال پایه نیستیم اقتصاد ایران: سرمربی تیم والیبال نوجوانان گفت: دیدگاه من و بسیاری از کارشناسان این است که نتیجه‌گیری به رده پایه کمک نخواهد کرد که استعدادهای خوبی را به والیبال کشور عرضه کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آخرین تمرین تیم والیبال نوجوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی پسران زیر 18 سال آسیا امروز (شنبه 30 تیر) در سالن فدراسیون برگزار شد.

عادل غلامی، سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 15 اسفند اردوها را آغاز کردیم و هفت اردو داشتیم. از شروع کار بازیکنان پیشرفت زیادی داشتند تا به اندازه سنشان والیبال گروهی بانظمی ارائه ‌دهند. کادر فنی زحمات زیادی برای این تیم کشیده و اتفاقی که رقم خورد، این بود که این نسل، والیبال روز را با این سن به بهترین نحو ارائه می‌دهد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان درباره حریفانشان در مسابقات قهرمانی آسیا، عنوان کرد: ارزیابی چندانی نداریم چون همانطور که اطلاع دارید در این رده سنی تیم‌ها شناختی از هم ندارند. اولین دوره‌ای است که تیم‌ها بازی‌های خود را در این رده آغاز می‌کنند و شناختی از این که تیم‌ها در چه سطح و کیفتی‌ والیبال بازی می‌کنند، وجود ندارد اما مسلما در این گروه چین می‌تواند حریف اصلی ایران باشد.

غلامی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان امیدوار بود که امسال در رده سنی نوجوانان قهرمان آسیا شویم، گفت: انسان به امید زنده است و تمام تلاشمان را می‌کنیم که اتفاق خوبی برای والیبال رقم بخورد، اما 10 سال است که در رده نوجوانان قهرمان آسیا نشدیم و از دیدگاه من و بسیاری از کارشناسان نتیجه در رده پایه کمک نخواهد کرد که استعدادهای خوبی را به والیبال کشور عرضه کنیم. تمام زحمات کادر بنده این بود که این بازیکنان را به نحوی پرورش دهیم که در رده جوانان و بزرگسالان ضعف تکنیکی نداشته باشند و تاکتیک پذیر باشند. سالیان سال در این موضوع مشکل داشتیم؛ ولاسکو می‌گفت یکی از بزرگترین معضلات این است که تازه باید به بازیکن 25 ساله تکنیک یاد بدهم چیزی که امکان پذیر نیست و کار دشواری است.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که شناختی از حریفان نداریم نمی‌توانیم قول قهرمانی در رقابت‌های آسیا را بدهیم اما با آمادگی کامل در مسابقات حضور خواهیم داشت و بازیکنان در بهترین شرایط بدنی هستند. 24 بازی تدارکاتی انجام دادیم که در 19 مسابقه برنده بودیم و دو اردو خارج از تهران داشتیم و بازیکنان آمادگی لازم را به دست آوردند. این بازیکنان شرایط فیزیکی فوق‌العاده‌ای دارند و در آینده از این بازیکنان بسیار خواهید شنید.

غلامی با اشاره به تصمیم فدراسیون بسکتبال مبنی بر استفاده از مربیان باتجربه در تیم‌های پایه، گفت: این تصمیم با انتقاد برخی خبرنگاران این حوزه روبرو شد و خواستار الگوگیری از فدراسیون والیبال شدند که از مربیان نسل جدید در این حوزه استفاده کنند، زیرا فرهاد قائمی و امثال این مربیان نسل جدید، جذابیت زیادی برای بازیکنان رده‌های سنی پایه دارند.

وی ادامه داد: بازیکنانی همچون سیامک مرندی، سعید معروف، مهدی مهدوی و خیلی از بازیکنان نسل طلایی برای بازیکنان جدید والیبال جذابیت دارند، صحبت‌های این افراد باورپذیری بیشتری برای بازیکنان نسل جدید دارد. فرهاد قائمی در مدت اردوها در تمامی مسایل کمک کرد اما در بحث دریافت چون این بازیکن بهترین دریافت کننده تاریخ والیبال ایران بوده، نکاتی را یادآوری کرد که حتی برای منِ سرمربی هم جالب بود.

سرمربی تیم والیبال جوانان گفت: در مبحث پاسوری هم صابر نریمان‌نژاد را داشتیم که در این پست یکی از تکنیکی‌ترین پاسورهاست و به صورت تخصصی کمک کرد و این امید را داد که در آینده پاسورهای خلاقی خواهیم داشت. در بحث سرعتی هم خودم بودم و در مجموع کارها را به صورت تخصصی انجام دادیم و یقین دارم که در آینده این کارها خیلی به والیبال ایران کمک خواهد کرد.

رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 18 سال پسر آسیا از 7 تا 14 مرداد در بحرین برگزار خواهد شد و ملی‌پوشان کشورمان امشب (شنبه 30 تیر) راهی بحرین می‌شوند.

انتهای پیام/