تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3724787
شناسه : 3724787
تاریخ :
توقف برنامه‌های جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین بایدن اقتصاد ایران: منابع آگاه خبر دادند چند برنامه جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی جو بایدن متوقف شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه دموکرات در گفتگو با رویترز خبر دادند چند برنامه جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی جو بایدن متوقف شده است.

در حالی که زمان اندکی تا برگزاری نشست ملی دموکرات ها باقی مانده و جو بایدن متعهد به ادامه مبارزه در مسیر انتخابات 5 نوامبر شده، منابع متعدد از توقف چند برنامه جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی جو بایدن خبر دادند.

این منابع افزودند: بایدن در نظر داشت تا هفته آینده در آستین، دنور و کالیفرنیا برنامه هایی برای جمع آوری کمک های مالی برگزار کند اما این طرح ها، دستکم تا این لحظه، متوقف شده است.  

این در حالی است که رئیس جمهور در حال حاضر به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می برد و سخنرانی وی در لاس وگاس نیز لغو شد اما اظهار کرد که به زودی پس از بهبودی، کارزارهای انتخاباتی خود را ادامه خواهد داد.

در حال حاضر بیم آن می رود تاکید بایدن برای حضور در ادامه رقابت ها، هزینه گزافی را بر حزب در روز انتخابات در 5 نوامبر به همراه داشته باشد.

ابتلای بایدن به کرونا در شرایطی است که فشارها علیه وی از سوی دموکرات‌ها برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی روز‌ به‌ روز بیشتر می‌شود؛ بسیاری از نمایندگان، حامیان مالی و اعضای حزب دموکرات با تأکید بر ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن خواستار جایگزینی فرد دیگری با وی برای رقابت با ترامپ شده‌اند.

در همین حال سخنگوی کمپین بایدن اظهار کرد برنامه جمع آوری کمک های مالی طبق برنامه ادامه خواهد یافت. منابع رویترز اشتباه کردند و ما به دنبال برگزاری برنامه های جمع آوری کمک های مالی هستیم.  

همچنین یک منبع آگاه دیگر خبر داد یک بازیگر کمدی به نام دیوید لترمن، هدایت برنامه جمع آوری کمک های مالی برای کمپین بایدن در ایالت هاوایی را در 10 روز آینده به عهده خواهد داشت.

دو منبع آگاه تاکید کردند کمپین بایدن امیدوار است تا در برنامه های بزرگ جمع آوری کمک های مالی در ماه جولای، حدود 50 میلیون دلار جمع آوری کند اما تاکنون کمتر از نیمی از این رقم جمع آوری شده است.

یکی از سرمایه گذاران اصلی کمپین بایدن در سواحل شرقی گفت: در حال حاضر اهداکنندگان زیادی اظهار داشتند که دیگر هیچ کمکی نخواهند کرد. حال پرسش اینجاست که اگر بایدن در رقابت های انتخاباتی باقی بماند، آیا آنها به عرصه اهدای کمک بازخواهند گشت.     

در عین حال، منبع آگاه دیگری خاطرنشان کرد کامالا هریس با درخواست مشاوران ارشد ریاست جمهوری، با اهداکنندگان بزرگ کمک های مالی گفتگو خواهد کرد.

در همین حال، «مایکل مورتیز» یکی از اهداکنندگان برجسته کمک های مالی به دموکرات‌ها، ضمن پیوستن به جمع درخواست کنندگان برای کناره گیری جو بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی، اظهار کرد بایدن باید بین غرور یا فضیلت یکی را انتخاب کند.

مورتیز در ایمیل دیگری برای نیویورک تایمز خاطرنشان کرد تمام کمک های مالی اهدا شده برای حزب دموکرات و نه فقط جو بایدن، به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: من به بایدن رای خواهم داد اما حتی دیگر یک پنی هم برای هیچ یک از برنامه های جمع آوری کمک های مالی برای کمپین بایدن، نخواهم داد.

موسس و مدیر اجرایی نتفیلیکس، بیل هریس مدیر عامل سابق پی پال، ویتنی تیلسون یکی از سرمایه گذاران برجسته دموکرات ها و ریک کاروسو میلیاردر آمریکایی، از جمله سرمایه گذاران برجسته و اهداکنندگان مهم کمک های مالی به کمپین بایدن هستند که به جمع درخواست کنندکان برای کناره گیری بایدن پیوسته و کمکهای مالی خود را قطع کرده اند. برخی اهدا کنندگان نیز از دیگران خواستند تا کمک های مالی خود به کمپین بایدن را متوقف کنند.

این در حالی است که تا روز جمعه بعدازظهر، چهار سناتور دموکرات و 32 دموکرات از مجموع 264 دموکرات کنگره خواستار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی و معرفی فرد جدیدی برای جایگزینی وی شدند.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست نوشت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در روزهای اخیر به متحدان خود گفته است که شانس بایدن برای پیروزی به شدت کاهش یافته است و باید به شکل جدی در مورد نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تجدید نظر کند.

در روزهای اخیر بسیاری از چهره‌های شاخص دموکرات‌های ایالات متحده، نظیر نانسی پلوسی و آداف شیف نیز، از بایدن خواسته بودند تا از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کند.

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع نزدیک به جو بایدن نوشت که او از عدم توانایی خود برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آگاه است.

این افراد به نیویورک تایمز گفتند که بایدن چاره‌ای جز کناره‌گیری از رقابت‌ها ندارد و همزمان حزب دموکرات تاریخ رأی‌گیری برای معرفی بایدن به عنوان نامزد نهایی خود را تا اواسط ماه آگوست به تعویق انداخته است.

در ادامه این گزارش آمده است: عجیب نخواهد بود که بایدن به زودی از کامالا هریس به عنوان جایگزین خود اعلام حمایت کند.

از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثریت قاطع دموکرات‌ها از جانشینی کامالا هریس به جای جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر حمایت می‌کنند. در نظرسنجی مشترک یوگاو/اکونومیست 79 درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند در صورت کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات نوامبر از جانشینی کامالا هریس به جای او حمایت می‌کنند.

در همین حال دموکرات ها نگرانی گسترده ای درباره پیشتازی جمهوری خواهان در انتخابات 5 نوامبر دارند که نه تنها باعث راه یابی دوباره ترامپ به کاخ سفید می شود بلکه به کسب اکثریت کرسی های کنگره و سنا منجر خواهد شد.

«زو لوف گرین» یکی از نمایندگان ارشد دموکرات کنگره نیز ضمن پیوستن به جمع درخواست کنندگان پرشمار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی، پیشنهاد داد که اوباما و کلینتون، باید به بررسی نامزدهای جدید برای یک انتخابات مقدماتی کوچک کمک کنند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پنج روز پس از سوءقصد نافرجام، در همایش ملی حزب جمهوری‌خواه به طور رسمی نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 را پذیرفت. در حالی که تصور می شد ترامپ در نشست ملی جمهوری خواهان شرکت نکند، اما وی با گوش باندپیچی شده در نشست شرکت کرد و بار دیگر بر ضرورت حمایت از خود برای شکست جو بایدن در انتخابات 5 نوامبر تاکید کرد.

انتهای پیام/