تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3724758
شناسه : 3724758
تاریخ :
اختلاف دمای ۴۰ درجه‌ای بین گرم‌ترین و سردترین مناطق کشور اقتصاد ایران: اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بین خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه روز گذشته حدود ۴۰ درجه اختلاف دما وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بین خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه روز گذشته حدود ۴۰ درجه اختلاف دما وجود دارد، به طور مثال فرودگاه اردبیل در شبانه روز گذشته با دمای ۹.۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین منطقه دارای ایستگاه هواشناسی شد.

همچنین، پس از اردبیل «دشت نمدان» در استان فارس با دمای ۱۰.۱، «بلداجی» در چهارمحال و بختیاری ۱۰.۳، الشتر در لرستان ۱۰.۵ و «نیر» در استان اردبیل با دمای ۱۰.۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین دماهای امروز کشور را ثبت کردند؛ این در حالی است که در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در شوشِ خوزستان به ۵۰ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین شهر کشور شد.

همچنین بیشینه دمای هوا در بسیاری از شهرهای نیمه جنوبی و حتی نیمه شمالی کشور در شبانه روز گذشته به ۴۰ درجه و بیشتر از آن رسیده و طبق آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته حدود ۱۷۰ ایستگاه هواشناسی دمای ۴۰ درجه و بیشتر از آن ثبت کردند.

بارش‌های همرفتی در روزهای گرم تابستان

در شبانه روز گذشته همچنین بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در برخی مناطق کشور رخ داد که بیشترین بارش با میزان ۲۶.۶ میلی متر در ایستگاه «سردشت بشاگرد» در هرمزگان ثبت شده که این آمار پرباران‌ترین روز این منطقه از ابتدای تابستان تا کنون است که بر اثر فعالیت یک سیستم همرفتی رخ داده است.

همچنین، در شبانه روز گذشته همچنین از حدود ۶۰ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی گزارش بارندگی دریافت شده که بیشترین بارش‌ها به ترتیب از «سردشت بشاگرد» با ۲۶.۶، «جیرکل» در گیلان ۲۳.۷، «قراخیل» در مازندران ۱۷.۶ و «امیرآباد» در مازندران ۱۶.۷ میلی متر گزارش شده است.