تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3724720
شناسه : 3724720
تاریخ :
ماجرای دختران خیابان انقلاب و دختران انقلاب؟ اقتصاد ایران: بهاره جنگروی مسئول مجموعه مردمی «دختران انقلاب» ضمن تشریح جزئیات اجتماع صد هزار نفره خانوادگی حجاب که عصر پنجشنبه ۴ مرداد در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد درباره نحوه شکلگیری و فعالیت‌های مجموعه دختران انقلاب در جمع خبرنگاران توضیحاتی داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بهاره جنگروی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به روند شکل‌گیری مجموعه دختران انقلاب گفت: این مجموعه مردمی از هشت سال پیش برای اجرای صحیح واجب فراموش شده و به قول یکی از بزرگان واجب لگدمال شده امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و بعد از سه چهار سال کار مطالعاتی وارد فاز اجرای برنامه های فرهنگی شدیم.

وی افزود: یکی از دانشمندان غربی و بنیانگذار مکتب کپنهاک می‌گوید ما باید بین مردم و حکومت‌ها یک حلقه میانی داشته باشیم که از دل مردم باشد و ارزش‌ها و هنجارها را به مردم و حکومت یادآوری کند یعنی همان امر به معروف و نهی از منکری که اسلام هزار و چهارصد سال پیش این گفتمان را در آیات و روایت خود معرفی کرده است. بنابراین دختران انقلاب علمدار جریان امر به معروف و نهی از منکر شد.

مسئول مجموعه مردمی «دختران انقلاب» ادامه داد: فعالیت ما مصادف کشف حجاب دختران خیابان انقلاب شد که روسریشان را به چوب می‌زند و کشف حجاب می‌کردند و تقاضای تابعیت دیگر کشور‌ها را داشتند و خودشان را نماینده زنان ایرانی معرفی می‌کردند. در حالی که هویت و سبک زندگی زن ایرانی با عفت عجین شده است و حجاب هم ارزش ملی و هم ارزش دینی ما است. به همین خاطر ما اسم مجموعه خودمان را دختران انقلاب گذاشتیم. اسم دختران انقلاب برای دختران انقلابی است حتی دخترانی که شاید ظاهرشان با ما متفاوت است اما دلشان برای شهدا و اسلام و انقلاب می‌تپد. مثل دختران کم حجابی که در تشییع پیکر حاج قاسم اشک می‌ریختند.

.

وی اظهار داشت: ما کارویژه خودمان را اولا انگیزه دادن به دخترانی که حجاب کامل دارند یا کم حجاب هستند تعریف کردیم تا فعال شوند و در این میدان فعالیت کنند و هدف بعدیمان هم جذب دختران کم حجاب و روسری افتاده‌ای شد که به لسان حضرت آقا دل در گرو این جبهه دارند و شما می بینید در  تشییع حاج قاسم و شهدا گریه می‌کنند یا حتی در مراسم بیست و دو بهمن و راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند اما نمی‌دانند پشت کشف حجاب و کم حجابی آنها چه برنامه‌ای وجود دارد و نیاز به کمک دارند. فعالیت ما سه مرحله دارد. مرحله اول کار ما جذب افراد از طریق محبت اهل بیت و شهدا است. مرحله دوم رفع گره‌های ذهنی و سوالات و ابهامات آنها از طریق مربیانی است که به عنوان رفیق در کنار این افراد قرار می‌گیرند. مرحله سوم هم تبدیل خود این افراد به کنشگر است که اگر این مرحله نباشد خیلی از این افراد دوباره به سبک زندگی خودشان برمیگردند. این کار نیاز به رفاقت و همراهی دارد. یعنی در کنار رفاقت و صمیمیت گره‌های ذهنی هم باز می‌شود و در استمرار رابطه و کنشگری خود آنها سبک زندگی جدیدشان تثبیت می‌شود.

جنگروی به گوشه‌ای از نحوه فعالیت مجموعه دختران انقلاب در فضاهای عمومی در قالب برگزاری پاتوق، تعزیه، تئاتر و سایر فعالیت‌ها در فضاهای عمومی مانند مترو اشاره کرد و توضیحاتی داد.

مسئول مجموعه مردمی «دختران انقلاب» با اشاره به اینکه دشمن روی بی‌حجاب کردن دختران ما حساب ویژه‌ای باز کرده است گفت: دشمنان در یک سال اخیر تلاش زیادی برای موضوع کشف حجاب کردند. کشف حجاب نقشه دشمن است و هدف آنها این است که زن را از خانواده ایرانی بگیرند. در این صورت تربیت نسل انقلاب و مقاومت را نیز مختل می‌کند. اما با این وجود در سطح جامعه مشاهده می‌شود که فعالیت‌های دختران انقلاب مورد استقبال مردم قرار گرفته است. جوانان ما هنوز امام حسینی هستند و دل‌هایشان آماده است فقط نیاز به تلنگر دارند. از این رو مسئولین باید بساط کار فرهنگی را در جامعه فراهم کنند.

وی با اشاره به اجتماع پنجشنبه 4مرداد در ورزشگاه صد هزار نفره آزادی تهران گفت: قرار است 313دختر کم حجاب دراین مراسم به خواسته خود چادری شوند و من می‌گویم قرار است همین تعداد موشک به قلب تلاویو بخورد. این مراسم با حضور خانواده شهید رییسی و دیگر خانواده شهدا همراه با اهدای روسری متبرک حرم امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

جنگروی تاکید کرد: یک عده وقتی دیدند نمی‌توانند عاشورا را تحریم کنند این روز‌ها در حال تحریف فرهنگ عاشورا و امام حسین هستند. فیلم‌هایی از دسته عزاداری دختران بدون حجاب در تهران پخش شد. آیا این فرهنگ عاشورا است؟ مسئولین و فراجا باید با هنجارشکنان برخورد قانونی کنند.
وی خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب گفت: شما دختر و خانواده‌تان محجبه هستند، ما کنار شما هستیم تا جلوی هنجارشکنی گرفته شود، کسانی می‌خواهند اطراف شما را بگیرند که پرونده قانونی هم دارند و علیه امنیت ملی و همینطور حجاب اقدام کردند، کسی که سال‌ها در امریکا بوده درد خانواده شهدا را نمی‌داند؟!

بهاره جنگروی با انتقاد از وضعیت فرانسه در تقابل با زنان محجبه به عنوان کشوری که خود را مهد آزادی می‌داند، گفت: به قول حضرت آقا ما در حوزه زنان امروز دفاع نداریم ما حمله داریم ما سوال داریم. چرا در فرانسه دختری که مانتوی عبایی و روسری بپوشد مورد ضرب و شتم پلیس فرانسه قرار می‌گیرد و جریمه می‌شود ولی در عوض زن فرانسوی اجازه دارد تبدیل به یک کالای جنسی پشت ویترین‌ها با لباس های ناجور و اتیکت قیمت شود؟ این حرمتی که شما برای زنان قائل هستید؟

جنگروی در بخش دیگر صحبت‌هایش با گلایه از نهادهای فرهنگی گفت: ما نمی‌خواهیم دشمن شاد شویم، اما خیلی گله‌مندیم، خیلی تنهایی کشیدیم و از نهادهای فرهنگی کمکی که باید ندیدیم. از محضر خانواده شهدا خجالت می‌کشم که بگویم اما نمی‌گذاریم پرچم زمین بماند!.

در این نشست خواهر شهیدان کارور و خواهر شهید محمد کامران، و همچنین خواهر شهید سید مهدی جلادتی و دختر شهید سیدرضی از شهدای انفجار کنسولگری ایران، در سوریه نیز به بیان نکاتی در خصوص ضرورت حجاب و ادامه راه شهدا پرداختند و از مردم و خانواده‌ها برای حضور در اجتماع دختران انقلاب دعوت کردند.

انتهای پیام/