تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724711
شناسه : 3724711
تاریخ :
ظرفیت فرهنگی و دینی استان زنجان بسیار بالا است اقتصاد ایران: زنجان-معاون مدیرکل فرهنگی و دینی وزارت امور خارجه گفت: زنجان جزو استان‌هایی است که از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فرهنگی و دینی برخوردار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نوریان بعد از ظهر شنبه در آئین اختتامیه دومین آفرین‌واره فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان با یادآوری اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که از ظرفیت بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگی و دینی برخوردار است، افزود: همین ظرفیت باعث شده است تا امروز شاهد برگزاری رویدادهایی چون آفرین‌واره در این استان باشیم.

وی با بیان اینکه امروز تصویری مغرضانه از ایران در دنیا ارائه می‌شود که این موضوع ناعادلانه و کاملاً غیرمنصفانه است، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم این تصویر مغرضانه را اصلاح کنیم، همه باید برای تحقق این موضوع تلاش کنیم.

این مسؤول با یادآوری اینکه رویکرد امروز ما در حوزه دیپلماسی، فعالیت در زمینه دیپلماسی عمومی است تا تصویری واقعی از جمهوری اسلامی در جهان تداعی شود، خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه شناخت مبانی اسلام به ویژه شیعه است که نمونه بارز این موضوع را می‌توان در برگزاری مراسم عزاداری در اقصی نقاط جهان به عینه مشاهده کرد.

معاون مدیرکل فرهنگی و دینی وزارت امور خارجه در ادامه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان رویداد آفرین‌واره عکس و فیلم در زنجان، با تاکید بر اینکه این رویداد باید در سطح بین‌المللی نیز برگزار شود، عنوان کرد: نقش هنر و رویدادهای هنری در اشاعه فرهنگی دینی بسیار حائز اهمیت بوده و هنرمندان نیز در این زمینه نقش برجسته‌تری دارند.

اصعر حاج علی‌اکبری، مدیرکل ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: خوشبختانه حاصل راه‌اندازی این قرارگاه تدوین چند طرح بود که برگزاری رویداد آفرین‌واره در سطح بین‌المللی یکی از این طرح‌ها به شمار می‌رود.

گفتنی است، دومین آفرین‌واره «راوی عشق» در زنجان از ۲۳ تا ۳۰ تیر برگزار شده و شامل بخش فیلم و عکس است.