تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3724673
شناسه : 3724673
تاریخ :
کشف پهپاد تجسسی در تحقیقات ضارب ترامپ/ رخنه‌ امنیتی عمیق‌تر شد! اقتصاد ایران: تازه‌ترین تحقیقات درباره ضارب ترور نافرجام رئیس جمهور سابق آمریکا نشان می‌دهد که او پیش از حمله و شلیک به هدف، از یک پهپاد به منظور داشتن میدان دید هوایی استفاده کرده بود!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که توماس متیو کروکس، ضارب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که پس از ترور نافرجام او به ضرب گلوله سرویس مخفی از پا درآمد، قبل از شلیک به ترامپ، از یک پهپاد جهت احاطه هوایی بر محل گردهمایی رئیس جمهور سابق آمریکا و میدان دید وسیع‌تر استفاده کرده بود!

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشته است: «کروکس پیش از (حمله) روز ۱۳ جولای، چندین بار یک پهپاد را در مسیر برنامه‌ریزی‌شده‌ای به پرواز درآورده بود تا محل برگزاری گردهمایی (محل نمایشگاه‌های کشاورزی باتلر) را به دقت تحت نظر داشته باشد.

به نوشته این روزنامه، یافته‌های جدید نگرانی‌های شدیدتری را درباره قابل اطمینان بودن سرویس‌های امنیتی آمریکا مطرح می‌کند.

چه چیزهای دیگری برملا شده است؟

به گفته مقامات، استفاده از پهپاد تنها یکی از راه‌هایی بوده که کروکس از طریق آن حمله خود را برنامه‌ریزی کرده بود. او با دو بمب دست‌ساز با کنترل از راه دور راهی گردهمایی انتخاباتی ترامپ شده بود.

مقامات همچنین مواد اولیه بمب‌های دست ساز به همراه یک جلیقه ضدگلوله با سه خشاب ۳۰ تایی در خودروی کروکس کشف کردند. ژورنال نوشته است که احتمالاً کروکس قصد داشته تا «خونریزی گسترده‌تری» به‌راه بیندازد.

کروکس همچنین طی ماه گذشته چندین بسته با برچسب «مواد خطرناک» به آدرس خانه‌اش سفارش داده بود. علاوه بر این، درباره تاریخ برگزاری گردهمایی ترامپ، اطلاعاتی درباره جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کنگره ملی دموکرات‌ها نیز مطالبی را در اینترنت جستجو کرده بود.

کروکس ۲۰ ساله یکشنبه هفته گذشته با یک اسلحه نیمه‌خودکار از روی پشت‌بام انباری در نزدیکی محل گردهمایی ترامپ در باتلر در پنسیلوانیا، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا هدف قرار داد. گلوله به شکلی عجیبی مماس با گوش راست ترامپ عبور کرد و پس از انتقال ترامپ به منطقه امن، تک‌تیراندازی سرویس مخفی آمریکا ضارب را کشت. در این حادثه یک نفر از حاضران در گردهمایی کشته شد و دو تن نیز به شدت زخمی شدند.