تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3724672
شناسه : 3724672
تاریخ :
انتقاد از خشونت پلیس آلمان علیه معترضان اقتصاد ایران: دو جنبش ابتکاری در آلمان انتقادهای جدی علیه پلیس فدرال آلمان وارد کرده و نیروهای این نهاد امنیتی را به خشونت گسترده علیه اعتراضات مسالمت آمیز متهم کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس سایتونگ" در مطلبی نوشت: پس از اعتراضات گسترده اخیر علیه کنفرانس حزب فدرال افراطی جایگزینی برای آلمان در اسن، جنبش های ابتکاری موسوم به " مخالف" و ائتلاف " مشترکا با صدای بلند" اتهامات جدی علیه پلیس مطرح کردند. کاترینا شوابدیسن و آلسا مفوآپون از سخنرانان جنبش "مخالف" در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسن گفتند که در بیش از 100 مورد، افسران آنها علیه تظاهرکنندگان مسالمت آمیز از خشونت استفاده کردند.

آن ها تاکید کردند معترضان چندین بار بدون هیچ دلیلی محاصره شدند، اسپری فلفل روی آن ها پاشیده شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در چندین مورد این حتی منجر به شکستگی استخوان ها شد. علاوه بر این، طبق گزارش "تیم حقوقی" این جنبش ها افرادی که در بازداشت پلیس قرار گرفتند از "حق اساسی وکالت قانونی" محروم شدند و برخی وکلای آن ها هم از کار بازداشته شدند.

در پایان ماه ژوئن، بیش از 70000 نفر از سراسر آلمان علیه کنفرانس حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به خیابان ها آمدند. تنها اعتراض اصلی که توسط اتحاد "Together Loud" که از طرف بیش از 400 سازمان و بیش از 4000 فرد حمایت می شد، فراخوان داده شد، بیش از 50000 شرکت کننده داشت. حدود 7000 معترض به ابتکار "مخالف" آمدند، که برای مثال خواستار جلوگیری از نشست حزب افراطی آلمان از طریق محاصره‌های مسالمت‌آمیز شد.

دفتر مطبوعاتی پلیس اسن مدت کوتاهی پس از این عملیات اصلی در 29 ژوئن اعلام کرده بود که افسران از "اسپری فلفل، باتوم و زور مستقیم" علیه معترضان استفاده کرده اند. یک پزشک توضیح داد که حدود 100 تظاهرکننده بلافاصله پس از خروج از اتوبوس خود، اسپری فلفل سوزاننده را استنشاق کردند و سپس توسط واحدهای پلیس هامبورگ در خیابان نوربرت اسن حدود 3 ساعت محاصره شدند.

برخی شاهدان هم از وقوع شکستگی در اندام های معترضان بر اثر ضرب و شتم پلیس خبر دادند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این اعتراضات نیز نقل‌قول کرد: وقتی از اتوبوس پیاده شدیم، (نیروهای پلیس) ما را محاصره کردند. از یکی دیگر از شرکت کنندگان نقل شده است که افسران پلیس برای جدا کردن او از فرزندان زیر سن قانونی خود از زور استفاده کرده‌اند.

با این حال، گزارش ها فقط به صورت ناشناس خوانده می شدند. هنوز هیچ یک از این حملات رسما گزارش نشده است. شوابدیسن، سخنگوی ابتکار " مخالف" این موضوع را با ترس بسیاری از تظاهرکنندگان از پلیس توجیه کرده و اعلام کرد: اغلب قربانیان خشونت پلیس، به عنوان مثال در تظاهرات، تجربه تحت فشار قرار گرفتن در نقش مجرم توسط بازرسان را داشته‌اند.

با این حال، ابتکار «مقاومت» در شکایت خود از خشونت نامتناسب پلیس علیه معترضان تنها نیست. کریستین باومن، یکی از سخنرانان اتحاد « مشترکا با صدای بلند» به تاز گزارش داد: پلیس نیز وارد تظاهرات اصلی شد و مردم را در آنجا کتک زد.

انتهای پیام/