تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3724669
شناسه : 3724669
تاریخ :
صفحه آبی مرگ و قطعی جهانی سیستم‌های IT ظاهراً برخی خطوط تولید تسلا را نیز متوقف کرد اقتصاد ایران: تسلا با وجود حذف برنامه‌ی امنیتی شرکت CrowdStrike، برخی از کارمندان خطوط تولید خود در تگزاس و نوادا را به خانه فرستاد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مشکل صفحه‌ی آبی مرگ از روز جمعه، گریبان هزاران کسب‌وکار کوچک و بزرگ در سراسر دنیا را گرفته و تسلا را نیز مجبور کرده است تا برخی از برخی از خطوط تولیدش را به‌صورت موقت تعطیل کند.

به گزارش رویترز، تسلا صبح جمعه خطوط تولید خود را در شهرهای آستین در ایالت تگزاس و اسپارکس در ایالت نوادا تعطیل کرد و کارمندان این خطوط را به‌صورت موقت به خانه فرستاد.

مشکل صفحه‌ی آبی مرگ ویندوز، به دلیل به‌روزرسانی معیوب برنامه‌ی Falcon Sensor شرکت CrowdStrike رخ داد و هاست‌های ویندوز، سرورها، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های خط تولید تسلا را نیز، مانند هزاران دستگاه ویندوزی دیگر در سراسر جهان، با مشکل مواجه کرده است.

مقاله‌های مرتبط
  • هرج‌و‌مرج غیرمنتظره؛ آپدیت معیوب یک شرکت، صفحه آبی مرگ را به جان کامپیوترهای سراسر دنیا انداخت
  • هرج‌ومرج CrowdStrike باعث زمین‌گیر شدن هواپیماها و شاید تأثیرات غیرمعمول آب‌وهوایی شد

ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس گفت که به‌تازگی نرم‌افزار شرکت CrowdStrike از روی تمام سیستم‌های تسلا حذف شده؛ اما دریافت این به‌روزرسانی معیوب، باعث ایجاد اختلال در زنجیره‌ی تأمین خودرو شده است.

در حال حاضر، CrowdStrike در تلاش است تا راهکار مطمئن و دائمی برای رفع مشکل صفحه‌ی آبی مرگ در تمام سیستم‌های درگیرشده پیدا کند؛ راهکاری که هم به‌صورت فیزیکی و هم به شکل آنلاین، قابل انجام‌دادن باشد.