تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3724657
شناسه : 3724657
تاریخ :
بعید است کابینه چهاردهم «فراجناحی» باشد اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عمدتاً افرادی از یک جناح خاص عضو کارگروه‌های انتخاب اعضای کابینه شده‌اند و با این شرایط به نظر نمی‌رسد کابینه چهاردهم فراجناحی باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین صمصامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی سازوکار انتخاب اعضای کابینه چهاردهم، اظهار کرد: کارگروه‌هایی برای انتخاب اعضای کابینه تشکیل شده است که با نگاهی به اعضای این کارگروه‌ها می‌توان گفت که به نظر نمی‌رسد کابینه چهاردهم فراجناحی باشد.

وی بیان کرد: به نظر می‌آید همان طیف کابینه حسن روحانی و بعضاً وزرایی که به خصوص در مسائل اقتصادی خیلی هم موفق نبودند، مجدداً قرار است در دولت چهاردهم به کار گفته شوند.

ایده خطرناک ارزی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در برخی این کارگروه‌ها، ایده‌هایی مطرح شده است که بسیار خطرناک است؛ برای مثال مطرح شده که در شرایطی که نرخ ارز ۶۰ هزار تومانی وجود دارد، دیگر نرخ ارز ۴۰ هزار تومانی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی معنایی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید این افراد دقت کنند که اگر با این تفکرات جلو بروند، نرخ ارز آزاد، به سرعت از ۶۰ هزار تومان به ۷۰ یا ۸۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت، چرا که مبنای قیمت دلار آزاد خیلی دقیق نیست و معمولاً قیمت گذاری ارز در بازار آزاد از سوی دلالان انجام می‌شود.

صمصامی تاکید کرد: نباید سیاست‌هایی که به ویژه در حوزه ارز قبلاً اجرا شده و آثار منفی بر جامعه داشته است، مجدداً تکرار و اجرایی شود.

وی گفت: با این شرایط و این نظراتی که به ویژه در حوزه اقتصاد و ارز از این کارگروه‌ها شنیده می‌شود، فعلاً برای بنده اثبات نشده است که اعضای کارگروه‌های انتخاب اعضای کابینه چهاردهم فراجناحی باشند، بلکه می‌توان گفت که عمدتاً افرادی از جناحی خاص هستند و کارها را بر اساس بینش خاص خودشان دنبال می‌کنند.

تیمی قوی به مجلس معرفی شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر صورت ما برای رئیس‌جمهور و تیمش دعا می‌کنیم تا آنچه خیر است، رقم بخورد و امیدواریم آقای پزشکیان هم یک تیم قوی و کارشناسی بسیار خوب را به مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رأی اعتماد معرفی کند.