تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3724654
شناسه : 3724654
تاریخ :
۳ پهپاد اوکراینی در «بلگورود» روسیه سرنگون شدند اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی کشور ۳ پهپاد اوکراینی را در منطقه «بلگورود» رهگیری و سرنگون کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور بامداد امروز شنبه ۳ پهپاد را در منطقه «بلگورد» رهگیری و سرنگون کردند.

ساعاتی پیش نیز «واسیلی گلوبِف» فرماندار منطقه روستوف اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هویی نیروهای مسلح روسیه دیشب در این منطقه ۲۶ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند.

به گفته فرماندار روستوف این حادثه خسارتی در پی نداشته و کسی نیز زخمی یا کشته نشد.

حملات پهپادی و موشکی ارتش اوکراین علیه شهرهای مرزی روسیه در هفته‌های اخیر شدت یافته است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شب گذشته پدافند هوایی این کشور ۳۳ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه سرنگون کرده است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: همچنین ۲ فروند پهپاد بر فراز استان بریانسک منهدم و رهگیری شده و ۱۰ قایق بدون سرنشین اوکراینی نیز در دریای سیاه منهدم شدند.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه گزارشی از پیشرفت نیروهای این کشور در نبرد با اوکراین ارائه کرده بود.

گروه رزمی «زاپاد» در منطقه عملیاتی خود یک نفربر زرهی و ۳ انبار مهمات ارتش اوکراین را هدف قرار داد. ارتش اوکراین در این منطقه تا ۶۵۰ نظامی خود را از دست داد. در منطقه عملیاتی گروه نبرد «یوگ»، ارتش اوکراین ۶۱۰ نظامی خود را از دست داد.