تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3724630
شناسه : 3724630
تاریخ :
سدان هیبریدی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid پیست نوربرگ‌رینگ را فتح کرد [تماشا کنید] اقتصاد ایران: پورشه با انتشار ویدئویی نشان داد که پانامرا توربو S E-Hybrid، چگونه رکورد سریع‌ترین سدان لوکس پیست نوربرگ‌رینگ را به دست آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid جدید یک هیولای واقعی است. این خودرو با ۷۷۱ اسب‌بخار قدرت، قدرتمندترین پانامرا محسوب می‌شود. پورشه پیش‌تر این خودرو را به پیست نوربرگ‌رینگ فرستاده بود که توانست با یک دور کامل مسیر افسانه‌ای پیست را در زمان ۷ دقیقه و ۲۴٫۱۷ ثانیه طی کند.

به لطف ویدیو منتشرشده از پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid، می‌توانیم نمایشی از داخل کابین و یک دور کامل این مسیر را از زاویه‌ی دید راننده تجربه کنیم.

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid در ویدیو به اندازه‌ی زمان ثبت‌شده، سریع و خیره‌کننده به نظر نمی‌رسد. لارس کرن، راننده‌ی پورشه، در حالی که مناظر با سرعت از مقابلش می‌گذرند، بسیار خونسرد به نظر می‌رسد. حتی در سریع‌ترین بخش‌های مسیر نیز هیجان خاصی در خودرو احساس نمی‌شود.

پانامرا در مسیر رسیدن به پیچ تند معروف Schwedenkreuz که تقریباً در سه کیلومتری ابتدای مسیر قرار دارد، به سرعت ۲۷۸ کیلومتر‌برساعت می‌رسد. بیشتر خودروها در این قسمت پایداری خود را از دست می‌دهند، اما پورشه به طرز چشمگیری باثبات باقی می‌ماند.

حتی در چالش‌برانگیزترین بخش‌های پیست نیز خودرو باثبات عمل می‌کند. نیمه‌ی دوم مسیر پس از پیچ Karussell، پر از پیچ‌های تند و پشت‌سرهم است که پانامرا بدون هیچ مشکلی از آن‌ها عبور می‌کند.

کرن در مسیر مستقیم اصلی، خودرو را به سرعت ۳۰۱ کیلومتربرساعت می‌رساند که کمتر از حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتربرساعت آن است؛ اما برای ثبت زمان نهایی ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه کفایت می‌کند.

قطعاً مهارت راننده‌ای مانند کرن در ثبت این زمان بی‌تأثیر نبوده است، اما باید از مجموعه‌ی آیرودینامیکی جدید که نیروی روبه‌پایین را افزایش می‌دهد و سیستم تعلیق فعال که کنترل حرکات عمودی و پیچشی خودرو را به عهده دارد نیز قدردانی کرد.

مقالات مرتبط
  • سریع‌ترین مدل پورشه پانامرا یکی از رکوردهای پیست معروف نوربرگ‌رینگ را شکست
  • غرش پورشه ۹۱۱ جی‌تی۳ در پیست نوربرگ‌رینگ [تماشا کنید]

به‌جز صندلی مسابقه‌ای و رول‌کیج که به منظور ایمنی نصب شده‌اند، این پانامرا کاملاً مشابه نسخه استاندارد است که شامل لاستیک‌های میشلن Pilot Sport Cup 2 نیز می‌شود.

پورشه ادعا می‌کند که این خودرو رکورد سریع‌ترین سدان لوکس مجهز به پیشرانه‌ی هیبریدی را به دست آورده است؛ البته پانامرا سریع‌ترین سدان در کل پیست نوربرگ‌رینگ نیست، چرا که مقام سریع‌ترین سدان الکتریکی این پیست با زمان ۷ دقیقه و ۷٫۵۵ ثانیه، در اختیار پورشه تایکان توربو GT تمام الکتریکی قرار دارد.