تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3724620
شناسه : 3724620
تاریخ :
گوگل می‌خواهد با جمینای، سازنده عینک‌های ری‌بن را از متا بدزدد اقتصاد ایران: گوگل قصد دارد برای ساخت عینک‌های جمینای با شرکت سازنده‌ی عینک‌های ری‌بن متا همکاری کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بازار عینک‌های هوشمند در ماه‌های اخیر با فروش عینک‌های ری‌بن متا دچار تحول عظیمی شده است و اکنون براساس گزارش ورج،‌ به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد سازنده‌ی عینک‌های ری‌بن را با پیشنهاد ارائه‌ی جمینای، بدزدد.

براساس گزارش‌های پیشین به‌نظر می‌رسد متا برای به‌‌دست‌آوردن پنج درصد از سهام EssilorLuxottica، شرکت سازنده‌ی عینک‌های ری‌بن، درحال مذاکره است.

از سوی دیگر نیز گوگل با EssilorLuxottica شرکت تماس گرفته و درخواست کرده است که هوش مصنوعی جمینای را در عینک‌های هوشمند خود به‌کار ببرد.

ازآنجاکه متا قصد سرمایه‌گذاری در شرکت EssilorLuxottica را دارد، بعید به‌نظر می‌رسد که رقابت را به گوگل ببازد. اگرچه گوگل حدود یک دهه پیش با این شرکت برای ساخت گوگل گلس شریک شده بود.

خبر تمایل گوگل به همکاری با EssilorLuxottica زمانی منتشر شد که گوگل همچنان درحال توسعه‌ی پلتفرم XR است و انتظار می‌رود بتواند با این پلتفرم هدست‌‌ها و عینک‌های واقعیت مجازی را پشتیبانی کند.

گوگل همچنین قصد دارد برای تولید یک هدست واقعیت ترکیبی (XR) با کوالکام و سامسونگ همکاری کند. نسخه‌ی توسعه‌‌دهنده‌ی این دستگاه ممکن است در ماه اکتبر (مهر و آبان) و نسخه‌ی مصرف‌‌کننده‌ی آن در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

حتی اگر گوگل موفق به متقاعدساختن سازند‌ه‌ی عینک‌های ری‌بن برای ساخت عینک‌ هوشمند جمینای شود، تا عرضه‌ی آن فاصله‌ی بسیار زیادی وجود دارد.

مقالات مرتبط
  • حضور غیرمنتظره و پرحاشیه عینک هوشمند گوگل در مراسم I/O 2024
  • این عینک جمع‌وجور هم دوربین دارد، هم از هوش مصنوعی GPT-4o و جمنای استفاده می‌کند

قیمت‌ عینک ری‌بن متا از ۲۹۹ دلار شروع می‌شود. این عینک هوشمند از دستیار هوش مصنوعی متا، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با LED حریم خصوصی، پخش زنده و بلندگوهای یکپارچه پشتیبانی می‌کند.

متا اخیراً با به‌روزرسانی عینک‌های هوشمند خود، امکان ضبط فیلم‌های طولانی‌تر تا سه دقیقه را همراه با پشتیبانی از آمازون موزیک و اپلیکیشن مدیتیشن Calm فراهم کرده است.