تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724617
شناسه : 3724617
تاریخ :
کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر حمایت شوند اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با تشریح آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودهای آنها، خواستار کمک به رفع مشکلات این حوزه ها شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب ظهر شنبه در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه ای و تجهیزاتی در این حوزه‌ها، اظهار کرد: ساختمان کتابخانه های عمومی آبدان و دوراهک به ترتیب بیش از ۹۵ و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام و تجهیز آنها بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است. م

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به مراحل نهایی ساخت و انتظار طولانی مردم این ۲ شهر برای افتتاح و استفاده از کتابخانه، درخواست داریم از محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت و گاز و یا تملک دارایی اعتبارات لازم جهت افتتاح و تجهیز آنها تأمین شود.

راهب افزود: کتابخانه عمومی غدیر کنگان نیز به عنوان کتابخانه اصلی شهرستان با توجه به درخواست مکرر علاقمندان، نیازمند بازطراحی و تعمیرات است.‌

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی با توجه به اینکه نهادی بهره بردار است، برای بازطراحی و تعمیر کتابخانه غدیر نیازمند اعتبارات لازم است که این کتابخانه به کتابخانه ای در شأن مردم تبدیل شود.

کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر حمایت شوند

وی گفت: شهر شیرینو و روستای پرک فاقد کتابخانه عمومی هستند که امکان اختصاص زمین برای آنها از سوی مسئولان و معتمدین این ۲ منطقه وجود دارد اما برای ساخت آنها نیازمند بودجه مناسب هستیم، نیاز است مسئولان این شهرستان نسبت به این مسئله نیز همت جدی داشته باشند.

راهب خاطر نشان کرد: شهرستان عسلویه کمترین سرانه کتابخانه ای استان را دارد و با توجه به وجود صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در این منطقه، ایجاد کتابخانه های عمومی باید تسهیل شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: در شهر جم کتابخانه دوم این شهر توسط شهرداری در حال ساخت است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیش بینی‌ها تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید اما برای تجهیز آن بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در مناطقی که فاقد جمعیت استاندارد برای احداث کتابخانه هستند مانند برخی روستاها و حاشیه شهرها، می‌توان با راه اندازی کتابخانه سیار ضمن ارائه خدمات به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه نیز اقدام شود.

راهب ادامه داد: در صورت تأمین خودرو برای این مسئله از سوی مسئولان شهرستان، کتابخانه های عمومی استان آمادگی تجهیز، نگهداری و تأمین نیرو کتابخانه سیار را دارد.