تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3724611
شناسه : 3724611
تاریخ :
حکم اعدام تبعه آلمان در بلاروس به جرم فعالیت تروریستی اقتصاد ایران: دیپلمات‌های آلمانی از حکم اعدام یک تبعه این کشور در بلاروس به جرم ارتکاب اعمال تروریستی و کمک به ارتش اوکراین علیه روسیه، خبر داده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شبکه خبری « Tagesscha» آلمان به نقل از تعدادی از دیپلمات‌ها در برلین نوشت که ریکو کریگر، تبعه ۲۹ ساله آلمانی در بلاروس، با اتهامات تروریستی و کمک به ارتش اوکراین در جنگ علیه روسیه، به اعدام محکوم شده است.

به نوشته این شبکه، وزارت خارجه و سفارت برلین در مینسک، برای این شخص خدمات کنسولی فراهم کرده و به نیابت از او با مقامات بلاروس در تماس هستند.

دیپلمات‌های آلمانی مدعی هستند که برلین حکم اعدام را «مجازاتی بیرحمانه و غیرانسانی» می‌داند. گفته می‌شود این فرد به «فعالیت مزدوری، جاسوسی، اعمال تروریستی، تشکیل یک حلقه افراطی، دستکاری وسیله نقلیه و خطوط مخابراتی و همچنین اقدامات غیر قانونی مرتبط با سلاح گرم، مهمات و مواد منفجره متهم شده است.»

از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، گزارش‌های متعددی درباره پیوستن اتباع خارجی به نیروهای چریک برای جنگیدن با روسیه منتشر شده است. مسکو این اتباع را مزدور و اهدافی مشروع برای ارتش روسیه توصیف کرده است.