تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3724610
شناسه : 3724610
تاریخ :
تداوم روند ارتقاء تسلیحات ارتش آلمان به بهانه تهدید روسیه اقتصاد ایران: وزارت دفاع آلمان به بهانه تهدیدات احتمالی از طرف روسیه همچنان به روند ارتقاء تسلیحات در ارتش ادامه داده و زیر دریایی‌های جدید سفارش می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، ارتش آلمان همچنان به روند ارتقاء تسلیحات به بهانه تهدید روسیه ادامه می دهد.

"بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان بر این عقیده است که با توجه به تهدید روسیه، سرمایه گذاری از جمله در نیروی دریایی ضروری است. پیستوریوس در جریان بازدید از نیروی دریایی در اکرنفورد ایالت شلسویگ-هولشتاین، گفت: به همین دلیل است که من اکنون در نیمه دوم سال به این سوال می پردازم که چگونه و با چه سرعتی می توانیم چهار زیردریایی دیگر مورد نیاز کلاس 212CD را سفارش دهیم. این موضوع باید در پرتو بحث‌های بودجه بیشتر دیده شود. آلمان تاکنون دو فروند از این قایق ها را سفارش داده است و گزینه ای برای خرید چهار تا شش قایق دیگر نیز دارد.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان، ارزش قرارداد چهار زیردریایی اضافی تا حدود چهار میلیارد یورو پیش بینی می شود. قایق های 212CD یک پروژه آلمانی-نروژی به ارزش میلیاردها دلار است. کار بر روی اولین زیردریایی از چهار زیردریایی نروژ در کارخانه کشتی سازی Thyssen Krupp Marine Systems در کیل آلمان آغاز شده است.

سربازان در طول این بازدید وزیر دفاع آلمان عملیات تخلیه نظامی از دریا را به پیستوریوس نشان دادند.

توانایی عملیاتی قایق های آلمانی در گذشته موضوع انتقاد عمومی بوده است. پیستوریوس گفت: آن روزها به پایان رسیده است. آمادگی عملیاتی تجهیزات زیردریایی ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است. وی تاکید کرد که نیروی دریایی در حال حاضر حدود 72 میلیون یورو در زیرساخت های پایگاه اکرنفورد در پنج سال گذشته سرمایه گذاری کرده است. پیستوریوس گفت: در چند سال آینده ما 500 میلیون یورو دیگر در این سایت با تمرکز بر اقدامات مهندسی هیدرولیک سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وزیر دفاع آلمان همچنین به مشکلات استخدام نیروی دریایی پرداخت و به کمپین آنلاین این اسکادران در دریای بالتیک اشاره کرد.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل" ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی در آلمان برای مدت طولانی در مورد بودجه سال آینده بحث کرد و کابینه دولت ائتلافی در نهایت پیش نویس مورد مذاکره را تصویب کرد. با این حال، "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان این توافق را زیر سوال برده است. این مقام آلمانی به تاگس اشپیگل گفت: ما در دولت فدرال آلمان باید دوباره در مورد اینکه چگونه می‌خواهیم امنیت خود را تضمین کنیم، بحث اساسی داشته باشیم. او به صراحت اعلام کرد که می خواهد برای پول بیشتر برای ارتش آلمان در روند رای گیری پارلمان مبارزه کند.

پیش نویس بودجه تصویب شده توسط کابینه فدرال آلمان تصریح می کند که بودجه دفاعی باید تنها 1.25 میلیارد یورو از سطح فعلی حدود 52 میلیارد یورو افزایش یابد. پیستوریوس به میزان قابل توجهی بیشتر مطالبه کرده بود. بوندستاگ برای اولین بار در ماه سپتامبر به پیش نویس بودجه رسیدگی خواهد کرد. این قطعنامه قرار است تا پایان سال به تصویب برسد. پیستوریوس گفت: من از نتیجه قبل از تصمیم کابینه راضی نبودم و البته الان هم راضی نیستم.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که وی با نظر "کریستین لیندنر"، وزیر دارایی آلمان که پس از همه‌گیری کرونا به زمان‌های مالی عادی بازگشته است - به ویژه با توجه به نیازهای نظامی و جنگ روسیه علیه اوکراین، موافق نیست. پیستوریوس گفت، علاوه بر خطری که ولادیمیر پوتین، رئیس کرملین ایجاد می کند، آلمان بدون در نظر گرفتن انتخابات آمریکا نقش نظامی حتی بزرگتری در اروپا دارد.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد: اگر "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا شود، احتمالاً توازن در ناتو با سرعت بیشتری تغییر خواهد کرد. جمهوری فدرال آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در این صورت با چالش بیشتری مواجه خواهد شد. اگر پاسخی برای انعکاس این تحولات در بودجه پیدا نکنیم، دولت بعدی باید این کار را انجام دهد. پیستوریوس پیش‌بینی کرد: امنیت خارجی پس از آن یک موضوع مبارزات انتخاباتی خواهد بود.

به نوشته رسانه ها نگرانی از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می تواند یکی از تهدیدهای متعدد خود علیه غرب را عملی کند در ائتلاف نظامی ناتو در حال افزایش است. مدت هاست که مشخص شده است که کشورهای ناتو با استراتژی های مختلف خود را برای سناریوی حمله از مسکو آماده می کنند.

ارتش آلمان هم ناتو را برای وقوع چنین سناریویی آماده می کند.

انتهای پیام/