تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3724598
شناسه : 3724598
تاریخ :
هشدار تشدید بارش‌های تابستانه در برخی مناطق کشور اقتصاد ایران: مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب کشور در روزهای شنبه و یکشنبه تشدید می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این هشدار عمده فعالیت سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در «شمال آذربایجان غربی و نوار شمالی آذربایجان شرقی» است که علاوه رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت نیز به همراه دارد.

فعالیت سامانه اثرات مخاطره آمیزی همچون «آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی» در پی دارد.

توصیه می‌شود در دوره فعالیت سامانه بارشی نسبت به «خودداری از سفر در جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع» اقدام شود.

همچنین توصیه می‌شود، نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرای خدمت‌رسان و امدادی نیز اقدام شود.