تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3724577
شناسه : 3724577
تاریخ :
تاکید نبیه بری بر تشدید فشار جهانی علیه صهیونیست‌ها اقتصاد ایران: رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر لزوم توقف جنگ وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه گفت: اگر فلسطینی‌ها به حق خود در تشکیل کشور مستفل نرسند، جامعه جهانی و همه طرف‌هایی که از راهکار دو دولتی حمایت می‌کردند، دروغگو شناخته خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی درباره پیامدهای خطرناک تداوم و تشدید جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از بیش از 9 ماه گذشته و همچنین تجاوزاتی که این رژیم ضد غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌دهد، هشدار داده و اعلام کرد: لبنان بر ضرورت توقف سریع جنگ نسل کشی که اسرائیل علیه ملت فلسطین به راه انداخته است، تاکید دارد.

نبیه بری در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت: توقف دائمی جنگ غزه، دروازه‌ای برای کاهش تنش‌ها و ثبات در کل منطقه است. لبنان برای بازگشت آرامش و ثبات در مناطق مرزی نیازی به توافق‌های جدید ندارد و به قطعنامه شماره 1701 که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر شده است، کاملاً تعهد دارد.

وی افزود: جامعه جهانی باید اسرائیل را جهت توقف نقض مفاد این قطعنامه تحت فشار قرار دهد.

نبیه بری در واکنش به رد تشکیل کشور مستقل فلسطینی توسط کنست رژیم صهیونیستی گفت: این موضع اسرائیل تعجب آور نیست و همواره وجود داشته است.‌ اما اگر فلسطینی‌ها به حق مشروع خود در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شریف نرسند، جامعه بین المللی و همه کسانی که درباره راهکار «دو دولتی» صحبت می‌کردند، دروغگو شناخته خواهند شد.

رئیس پارلمان لبنان درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم تاکید کرد: شرط‌بندی روی نتایج این انتخابات، واقعیت امور را در سطح منطقه تغییر نخواهد داد؛ زیرا سیاست دولت آمریکا در برابر منطقه ما ثابت است و فرقی نمی‌کند که دولت دموکرات در این کشور روی کار باشد یا جمهوری‌خواه.

این مقام لبنانی پیش از این نیز اعلام کرده بود که درگیری‌ها به تدریج در حال تشدید است و باید آتش بس همه جانبه در نوار غزه حاصل گردد؛ زیرا بدون آتش بس در غزه درگیری در سایر جبهه‌ها ادامه خواهد داشت و اوضاع تشدید می‌شود.

وی افزود: ما هیچ ترسی از تهدیدات در زمینه جنگ گسترده دشمن اسرائیلی یا حمله زمینی این رژیم به لبنان نداریم؛ زیرا ارتش اسرائیل در مرحله فرسایش و خستگی قرار دارد و حتی قادر به پایان دادن به جنگ غزه هم نیست، چه برسد به اینکه آمادگی حمله به لبنان را داشته باشد.

رئیس پارلمان لبنان با هشدار به صهیونیست‌ها درباره ارتکاب هرگونه حماقت علیه این کشور اظهار داشت: اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند اشتباهات گذشته خود را تکرار کنند شکستی بزرگ متحمل خواهند شد و اگر به فکر ورود به لبنان باشند حزب الله و جنبش امل با قدرت در برابر آنها خواهند ایستاد.

انتهای پیام/