تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724545
شناسه : 3724545
تاریخ :
بودجه دولتی برای رسیدگی به مشکلات محرومان محدود است اقتصاد ایران: زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بودجه دولتی برای رسیدگی به مشکلات محرومان محدود است و بهره گیری از ظرفیت‌های خیران می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی خاتمی در دیدار کارکنان بهزیستی استان زنجان به مناسبت هفته بهزیستی با تبریک این هفته، گفت: یکی از اقدامات مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل و راه اندازی دستگاه‌های حمایتی بود و نهادهایی تحت عنوان کمیته امداد و بهزیستی برای کمک و یاری به نیازمندان در سطح کشور تشکیل شد.

وی با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه، ادامه داد: در این نامه هرچند امام علی (ع) به خصوصیات انتخاب مدیران اشاره کرده اما رسیدگی به مشکلات محرومان را در اولویت قرار داده است.

خاتمی گفت: محرومان به لحاظ تحمل شرایط سخت و دشوار زندگی، سخنان خشن و تلخ را بر زبان جاری می‌کنند که در صورت برخورد با چنین افرادی باید آنان را تحمل کرد و مهربانانه به مشکلات و سخنان آنان گوش داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بودجه دولتی برای رسیدگی به مشکلات محرومان محدود است، ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت‌های خیران می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه نگهداری از سالمندان در شرایط کنونی بسیار دشوار شده است، گفت: افزایش امید به زندگی، طول عمر انسان‌ها را افزایش داده است و در آینده نیز میزان زاد و ولد کاهش خواهد یافت و در نتیجه با افزایش جامعه سالمندان مواجه خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه کاهش جمعیت یکی از برنامه‌های دشمنان است، ادامه داد: فرزندآوری باید به عنوان یک اصل مهم در اولویت باشد تا بتوان از آسیب‌های اجتماعی آینده پیشگیری کرد.

طی سال گذشته ۹۹۸ مورد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته ۹۹۸ مورد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شد، گفت: در همین مدت ۱۹ میلیارد ریال کمک موردی به گروه‌های هدف انجام شد.

گفت: حدود ۳۰ هزار خانوار با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد قرار دارند که ۲۰ هزار نفر از آنان از جامعه معلولان هستند.

روح الله خدابنده لو اظهار کرد: ۶۴ درصد افراد تحت پوشش مستمری بگیر و ۳۶ درصد از سایر خدمات بهره‌مند هستند.

این مسؤول با بیان اینکه این اداره کل ماهیانه ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه به صورت نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف پرداخت می‌کند، ادامه داد: با کارهای انجام گرفته پشت نوبتی مستمری بگیر نداریم و در مدت یک ماه برای متقاضیان پرونده تشکیل می‌شود.

خدابنده لو گفت: سال گذشته ۳۸ دستگاه ویلچر برقی هر عدد به ارزش ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال و ۳۴۹ صندلی چرخدار معمولی به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال هزینه سعمک پرداخت کرد، اظهار داشت: در زمان حاضر هیچ پشت نوبتی برای دریافت سمعک نداریم.