تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724543
شناسه : 3724543
تاریخ :
۹۵۰ کیلومتر جاده‌های استان سمنان خط کشی شد اقتصاد ایران: سمنان- رییس اداره ایمنی راهداری استان سمنان از خط کشی و بهسازی ۹۵۰ کیلومتر مسیرهای مواصلاتی استان طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل نظری در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری استان سمنان همزمان با ظهر شنبه از انجام خط‌کشی در ۹۵۰ کیلومتر از محورهای این استان در سه ماهه اول امسال خبر داد و بیان کرد: خط کشی ترافیکی به عنوان یکی از رایج‌ترین علائم و تجهیزات کنترل ترافیک مطرح است و هدف از انجام آن، کمک به برقراری نظم و ایمنی بیشتر در راه‌ها و محورها و آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای است.

وی از اصلاح سه نقطه حادثه خیز استان در سه ماهه سالجاری خبر داد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان هر ساله بخشی از نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده توسط پلیس راه را اصلاح و در اختیار استفاده کنندگان از راه‌های ارتباطی و کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی راهداری استان سمنان با اشاره به حجم بالای سوانح جاده‌ای و خصوصاً واژگونی‌ها در این استان گفت: رفع خطر و اصلاح این نقاط تا حد زیادی به کاهش تصادفات در استان کمک خواهد کرد.

نظری همچنین از نصب بیش از دو هزار عدد تجهیزات ایمنی شامل استوانه‌های ترافیکی، بازتابنده‌های نیوجرسی، چشم‌گربه‌ای، مخروط ایمنی و… طی سه ماهه نخست امسال در محورهای این استان به منظور بهبود ایمنی در راه‌های استان خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این، طی همین بازه‌ی سه ماهه، بیش از یک هزار و ۸۰۰ عدد تابلو علائم رانندگی شامل: مسیرنما، جهت نما، خطر نما و تابلوهای انتظامی در سطح جاده‌های این استان نصب شده است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقا و کیفی‌سازی روشنایی‌در محورهای استان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در مجموع ۱۳۰ کیلومتر عملیات تعمیر و نگهداری شبکه روشنایی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ارتقا روشنایی نقطه‌ای و طولی در پنج کیلومتر از جاده‌های استان در سه ماهه اول سال خبر داد و بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های دیگری در همین ارتباط تا پایان سال در محورهای مختلف استان اجرایی خواهد شد.

نظری همچنین از اصلاح و ایمن سازی شیب شروانی به طول ۵۰ کیلومتر در سه ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: این عملیات اصلاح و ایمن‌سازی در محورهای «سمنان-دامغان»، «دامغان- سمنان»، «سمنان- فیروزکوه» و بالعکس اجرا شده است.