تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724524
شناسه : 3724524
تاریخ :
خانه های صنایع دستی در کشور افزایش می یابد اقتصاد ایران: ارومیه - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افزایش خانه های صنایع دستی در کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از خانه هدایت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تلاقی ۳ مأموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خانه صنایع دستی متبلور می‌شود واین امر در راه اندازی خانه‌های صنایع دستی نمود می‌یابد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌هایی که برای خانه‌های صنایع دستی در نظر گرفته می‌شود دارای جنبه میراث فرهنگی و گردشگری است، افزود: خانه‌های صنایع دستی فرصتی است تا مردم علاوه بر آشنایی با تولیدات صنایع دستی با جنبه‌ها گردشگری مجموعه‌ها نیز آشنا شوند.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه بنای خانه هدایت ارومیه که به عنوان خانه صنایع دستی انتخاب شده دارای جلوه‌های زیبایی از نظر معماری و مهندسی و مجموعه‌ای منحصر به فرد است، گفت: خانه صنایع دستی آذربایجان‌غربی فرصت مغتنمی در اختیار هنرمندان قرار داده تا دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته در کنار استادکاران هر رشته ارائه شود.

وی با ابراز خرسندی از همکاری مجموعه‌های مختلف در راه اندازی خانه صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: این اقدام در استان بسیار ستودنی است و می‌تواند الگویی در سطح ملی برای راه اندازی خانه‌های صنایع دستی باشد.

در این سفر قرار است ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی به ارزش ۳,۹۰۰ میلیارد ریال به‌صورت وبیناری به بهره‌برداری برسد.

همچنین بازدید از تعدادی از بناهای تاریخی و پروژه‌های گردشگری ارومیه از جمله مسجد جامع مربوط به دوره سلجوقیان، خانه تاریخی انصاری، قلعه بدلبو، مدرسه تاریخی هدایت و … در دستور کار قرار دارند.

رونمایی از اتمام مرمت کامل مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه، رونمایی از اتمام مرمت فاز یک مسجد جامع، حضور در جلسه شورای اداری و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند.