تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3724515
شناسه : 3724515
تاریخ :
دستگیری مردی که ترامپ را تهدید به قتل کرده بود اقتصاد ایران: یک مرد اهل فلوریدا پس از تهدید به قتل دونالد ترامپ و سناتور جی دی ونس نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا، دستگیر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پلیس منطقه ژوپیتر در ایالت فلوریدا اعلام کرد «مایکل وایزمن» به اتهام تهدید به قتل کتبی دونالد ترامپ و سناتور جی دی ونس نامزد پیشنهادی ترامپ برای سمت معاونت رئیس جمهور، دستگیر شد.

بر این اساس، این مرد فلوریدایی در پستی در رسانه‌های اجتماعی، دونالد ترامپ، سناتور جی دی ونس و اعضای خانواده آنها را به قتل تهدید کرده بود.

پلیس پس از انجام تحقیقات دریافت که وی دونالد ترامپ را که در نشست ملی جمهوری خواهان در میلواکی رسما نامزدی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت، و سناتور جی دی ونس را که ترامپ چند روز پیش در همین نشست، وی را به عنوان نامزد معاونت رئیس جمهور معرفی کرد، به قتل تهدید کرده بود.

پلیس تصریح کرد این تهدیدات باعث نگرانی گسترده اعضای خانواده های ترامپ و ونس شده است.

این مرد در حالی دستگیر شد که هفته گذشته، دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا، هدف ترور نافرجام قرار گرفت و از ناحیه گوش راست مجروح شد.

تصاویر منتشرشده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد، لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده بود و فریاد«بجنگید، بجنگید، بجنگید» را سر می‌داد.

این در حالی است که قرار است کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه استماعی را در تاریخ 22 جولای در راستای تحقیقات مربوط به ترور نافرجام دونالد ترامپ با دعوت از مدیر سرویس مخفی برگزار می کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پنج روز پس از سوءقصد نافرجام در همایش ملی حزب جمهوری‌خواه به طور رسمی نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 را پذیرفت. در حالی که تصور می شد ترامپ در نشست ملی جمهوری خواهان شرکت نکند، اما وی با گوش باندپیچی شده در نشست شرکت کرد و بار دیگر بر ضرورت حمایت از خود برای شکست جو بایدن در انتخابات 5 نوامبر تاکید کرد.

علاوه بر این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، شب گذشته برای نخستین بار طی 4 سال گذشته گفتگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، انجام داد. ترامپ در صفحه اجتماعی خود در Truth Social نوشت: «امروز مکالمه تلفنی بسیار خوبی با رئیس‌جمهور اوکراین، زلنسکی، داشتم

ترامپ وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر، «صلح جهانی» را به ارمغان خواهد آورد و به درگیری اوکراین پایان خواهد داد. وی تأکید کرد: «دو طرف [درگیری در اوکراین] می‌توانند با یکدیگر به توافقی برسند که به خشونت پایان دهد و راه را برای رفاه باز کند

نامزد حزب جمهوری‌خواه برای پست ریاست جمهوری آمریکا بارها از حمایت ایالات متحده از اوکراین انتقاد کرده و یادآور شده که بودجه آمریکا باید صرف آمریکایی‌ها شود نه ارسال پول به کی‌یف. او همچنین گفته است که قادر به حل و فصل اوضاع در اوکراین قبل از ورود به کاخ سفید خواهد بود.

انتهای پیام/