تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724483
شناسه : 3724483
تاریخ :
راه اندازی خانه صنایع دستی در ارومیه الگویی برای سطح ملی است اقتصاد ایران: ارومیه- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: راه اندازی خانه صنایع دستی در ارومیه الگوی خوبی برای سطح ملی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی پیش از ظهر شنبه در بازدید از مدرسه هدایت ارومیه که به تازگی تبدیل به خانه صنایع دستی آذربایجان غربی شده است، با اشاره به اقدام قابل توجه صورت گرفته برای راه اندازی خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه و گره زدن تاریخ و هنر به همدیگر در این مجموعه گفت: این امر می‌تواند الگویی برای سطح ملی و دیگر استان‌های کشور باشد.

وی ادامه داد: راه اندازی این خانه‌ها از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که می‌تواند در توسعه این بخش بسیار مؤثر باشد.

ضرغامی اضافه کرد: معرفی تولیدات هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی، ظرفیت‌های استان‌ها در این بخش و همچنین ایجاد جاذبه گردشگری مناسب از جمله مهمترین نتایج راه اندازی این خانه‌ها به شمار می‌رود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: راه اندازی این خانه‌ها در اماکن تاریخی بر جذابیت آن می‌افزاید و می‌تواند در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری نیز بسیار مؤثر باشد.

ضرغامی در سفر یک روزه به آذربایجان غربی ضمن بازدید از مدرسه هدایت ارومیه، از خانه انصاری نیز بازدید کرد و در جریان طرح مرمت و بازسازی این خانه قرار گرفت.

ضرغامی در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات استاندار آذربایجان غربی در تحویل چند بنای تاریخی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌گذار بهتر است هم‌زمان با انجام مرمت‌ها آگهی مزایده این بنا هم منتشر شود و فردی هم که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود تجربه فعالیت در این حوزه را داشته باشد چرا که راه‌اندازی هتل‌بوتیک شرایط خاص خودش را دارد.

این خانه متعلق به دوره قاجاری بوده و در حال حاضر اقدامات مرمتی در این بنای تاریخی زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در حال انجام بوده و پس از بهره‌برداری با کاربری هتل بوتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه انصاری ارومیه خرداد ماه سال گذشته پس از بازدید محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شد.