تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724482
شناسه : 3724482
تاریخ :
افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌ها در دولت شهید رئیسی اقتصاد ایران: کرمانشاه- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌های کشور در طول سه سال دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: هم اکنون هشت هزار تخت دیگر آماده افتتاح است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم بهره‌برداری از مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله (ع) در مرز بین‌المللی خسروی، اظهار کرد: با توجه به اقبال روز افزون زائران اربعین و گرمای هوا، در دولت شهید رئیسی برنامه مناسبی برای تأمین سلامت زائران اجرایی شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مرز شلمچه و در سال گذشته در مرز مهران شاهد بهره‌برداری از مراکز بهداشتی و درمانی و فوریت‌های پزشکی بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به استقبال رو به افزایش از مرز خسروی و نزدیکی این مرز به عتبات عالیات، ضرورت ایجاد یک مرکز درمانی در این مرز کاملاً احساس می‌شد که ۲ سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد.

عین اللهی بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه و مجموعه علوم پزشکی این استان پروژه مهم ساخت مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله (ع) در مرز بین‌المللی خسروی در مدت زمان کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری رسید.

مرکز درمانی خسروی در طول سال آماده خدمات رسانی به مردم است

وی تاکید کرد: مرکز درمانی مرز بین‌المللی خسروی در طول سال آماده خدمات رسانی به مردم، زائران و فعالان اقتصادی خواهد بود.

وی به جایگاه تاریخی مرز خسروی اشاره کرد و گفت: در اربعین سال گذشته حدود یک میلیون نفر از مرز خسروی تردد کردند و با توجه به مزیت‌های این مرز، پیش‌بینی می‌شود اربعین سال جاری این میزان به حدود یک و نیم تا ۲ میلیون نفر برسد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: این مرکز درمانی با برخورداری از امکانات درمانی، پزشکی، آزمایشگاهی و عکس برداری مناسب کاملاً آماده خدمات رسانی طی ایام اربعین و خارج از ایام اربعین است.

وی همچنین بر کنترل بهداشتی پایانه‌های مسافری کشور تاکید کرد و گفت: با استقرار این مجموعه، نظارت‌های لازم در زمینه کنترل بیماری‌ها در این مرز مسافری انجام خواهد گرفت.

۸ هزار تخت جدید در کشور آماده افتتاح است

وزیر بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنانش به افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌های کشور در طول سه سال دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: با تلاش دولت سیزدهم ۱۴ درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

عین اللهی با بیان اینکه هشت هزار تخت دیگر در شهرستان‌های مختلف کشور آماده افتتاح است، ادامه داد: وعده ما افتتاح یک هزار تخت در هر ماه تا پایان دولت بود و بسیاری از این پروژه‌ها دارای ۹۰ درصد پیشرفت هستند.

وی خاطر نشان کرد: یک مرکز بیمارستانی خوب در سرپل ذهاب استان کرمانشاه با کمک خیرین ساخته شده که تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم این بیمارستان تا پایان سال جاری آماده افتتاح شود.

عین اللهی بیمه شدن پنج دهک پایین جامعه به صورت رایگان و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال را یکی از افتخارات دولت شهید رئیسی دانست و گفت: امروز نیمی از جمعیت ایران از خدمات رایگان بیمه استفاده می‌کنند و این افتخار بزرگی برای همه ما است.