تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3724476
شناسه : 3724476
تاریخ :
گرجستان تحت فشار برای گشودن جبهه دوم علیه روسیه اقتصاد ایران: رهبر افتخاری حزب حاکم گرجستان از فشار بی سابقه بر گرجستان برای کشاندن پای این کشور به جنگ با روسیه و گشودن جبهه دوم علیه این کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "بیدزینا ایوانشویلی"، رهبر افتخاری حزب حاکم گرجستان در مراسم آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی حزب رویای گرجستان بار دیگر به جریان رقیب و کشورهای غربی و تلاش های آن برای بازکردن جبهه دوم علیه روسیه در گرجستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نیروهای خاصی حاضر نیستند از افکار خود برای باز کردن جبهه دوم (علیه روسیه توسط گرجستان) دست بکشند. طبق محاسبات آنها، گشودن جبهه دوم، وضعیت سخت جبهه اول (اوکراین) را تغییر خواهد داد.

وی اظهار داشت که چند سال است گرجستان تحت فشار بی سابقه ای برای گشودن جبهه دوم (علیه روسیه) است و سرعت این از آغاز جنگ اوکراین بیشتر شده است.

پیش از این، ایوانشویلی طی یک سخنرانی در جمع هواداران خود به یک جریان جدید در نظام بین الملل با عنوان "حزب جنگ جهانی" اشاره کرد و اظهار داشت که این حزب به دنبال جنگ افروزی در نقاط مختلف دنیا است و تلاش می کند پای گرجستان را به جنگ با روسیه باز کند.

وی در این باره گفت گرجستان برای اجتناب از جنگ و حفظ صلح، فشار سختی را متحمل شده است. گرجستان و اوکراین برای حزب جنگ جهانی که تاثیر بسزایی بر ناتو و اتحادیه اروپا دارد، حکم خوراک دم توپ (گوشت قربانی) را دارند.

حزب جنگ جهانی ابتدا، گرجستان را در سال 2008 وارد جنگ با روسیه کرد و در سال های 2014 و 2022 ، نیز اوکراین را در شرایط سخت تری قرار داد. دلیل اصلی حمله حزب جنگ جهانی به دولت گرجستان این است که با وجود تلاش های فراوان نتوانست گرجستان را به جبهه دوم تبدیل کند که با بازگشت عوامل خود به قدرت می توانست به راحتی به آن دست یابد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در چند ماه اخیر تنش بین دولت گرجستان و کشورهای غربی پس از تصویب لایحه شفافیت نفوذ خارجی به بالاترین حد خود رسیده است.

به دنبال تصویب این لایحه، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را برای سیاستمداران و نمایندگان حزب حاکم گرجستان در نظر گرفته اند.

انتهای پیام/