تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724458
شناسه : 3724458
تاریخ :
۲۳ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی اردبیل بهره مند شدند اقتصاد ایران: اردبیل_ مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۶۱۴ نفر در استان اردبیل از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی پیش از ظهر شنبه همزمان با هفته بهزیستی در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در حوزه اورژانس اجتماعی ۱۱۷ درصد افزایش اعتبارات را در سال گذشته شاهد بودیم و در مجموع اعتبارات ابلاغی بهزیستی نیز ۱۲۵ درصد رشد داشت.

وی از بهره مندی ۲۳ هزار و ۶۱۴ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در سطح استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث مداخله با بحران برای اولین بار جهش ۱۲۰ درصدی اعتبارات ابلاغی را به استان شاهدیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به طرح روستاگردی با محوریت حل مشکلات و دغدغه‌های گروه‌های ساکن در این مناطق اشاره کرد و گفت: در قالب طرح روستاگردی همکاران ما در اورژانس اجتماعی به ۲۹۶ روستا و محله در استان اردبیل سرکشی کرده و سعی داشتند تا خدمات متنوعی را به ساکنان این مناطق ارائه کنند.

رضایی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر جامعه هدف بهزیستی استان اردبیل در یک سال گذشته از خدمات فرهنگی، اجتماعی و زیارتی بهزیستی بهره مند شدند که این امر با همراهی خیرین در قالب سفر زیارتی برای دو هزار نفر محقق شده است.

وی رویکرد بهزیستی را ارتقای کیفی خدمات عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم و با رویکرد پیشگیری از معلولیت‌ها مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و غربالگری‌ها در این حوزه انجام شده و ۱۱ هزار و ۵۱۳ زوج از این خدمات مشاوره‌ای بهره مند شدند.

پشت نوبتی‌ها به صفر رسیده است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به هزینه سنگین آزمایش ژنتیک تا سقف ۲۳ میلیون تومان اشاره و تصریح کرد: برای زوجینی که نیازمند انجام این آزمایش هستند، خدمات رایگان و یا همراه با تخفیف در نظر گرفته شده تا شاهد تولد فرزندان دچار اختلالات معلولیتی نباشیم.

رضایی اظهار کرد: ۴۰ هزار و ۱۵۸ پرونده فعال در بهزیستی وجود دارد که ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از صاحبان این پرونده‌ها مستمری دریافت کرده و مابقی از خدمات غیرمستمر استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت دولت سیزدهم در این سه سال تلاش کردیم تا پشت نوبتی‌های بهزیستی را به صفر برسانیم تا هیچ خانواده نیازمند و دارای معلول بی بهره از این خدمات نباشند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: حق پرستاری در حوزه توانبخشی ۵ برابر افزایش یافته است و ماهانه ۴ میلیارد تومان هزینه در این بخش پرداخت می‌شود که در این ۴۰ سال این رقم پرداختی بی سابقه است.