تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3724453
شناسه : 3724453
تاریخ :
پیامدهای شلیک پهپاد «یافا» به قلب تل آویو اقتصاد ایران: یک روزنامه منطقه‌ای به بررسی ابعاد ناتوانی رژیم صهیونیستی در واکنش نشان دادن به حملات یمنی‌ها علیه این رژیم پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری رأی الیوم در مقاله‌ای به بررسی ابعاد ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر حملات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن به ویژه در عملیات بی‌سابقه این نیروها در حمله به عمق تل‌آویو با پهپاد یافا خبر داده و نوشت که این پهپاد عمق تل‌آویو را هدف قرار داده و سامانه‌های دفاع هوایی این رژیم نتوانست آن را شناسایی و منهدم کند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که انفجار این پهپاد یک کشته و هشت زخمی بر جا گذاشت، البته قطعاً تلفات این حمله پهپادی بسیار بیشتر از اعلام تل‌آویو بوده، چرا که حجم انفجار و وحشتی که در میان ساکنان منطقه ایجاد کرده، بسیار بالا بوده است.

ران خولدای شهردار تل‌آویو در پی این اتفاق حالت آماده باش کامل اعلام کرد تا برای حملات احتمالی بیشتر به این شهر که مرکز اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، آمادگی لازم وجود داشته باشد.

چرا تل‌آویو در مقابله با یمنی‌ها ناتوان است

رژیم صهیونیستی ناو هواپیمابر و بمب افکن‌های دوربرد نظیر بی ۱ و بی ۲ و حتی تجهیزات سوخت رسانی به آنها را در اختیار ندارد، به این ترتیب پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از پایگاه‌های سرزمین‌های اشغالی تا یمن نوعی ریسک به شمار می‌رود، چرا که باید بیش از ۲۳۰۰ کیلومتر را برای رسیدن به یمن طی کنند.

رژیم صهیونیستی حدود ۲۵ بمب افکن دور برد از نوع «اف ۱۵ ای» در اختیار دارد که به علت دوری مسافت این بمب افکن‌ها هم نمی‌توانند مهمات زیادی را حمل کنند؛ کما اینکه مشکل سوخت رسانی نیز وجود دارد.

تل آویو اخیراً ۱۰۰ بمب افکن از نوع اف ۱۶ غیر رادار گریز را از آمریکا دریافت کرده، اما برد آنها کمتر از ۱۸۰۰ کیلومتر است، البته تل‌آویو اینگونه وانمود می‌کند که برد این هواپیماها ۲۱۰۰ کیلومتر است، اما واقعیت این نیست.

آمریکا به تازگی ۵۰ فروند هواپیمای جنگی پیشرفته اف ۳۵ رادار گریز را نیز به رژیم صهیونیستی داده که برد آنها نیز از ۲۲۰۰ کیلومتر فراتر نمی‌رود، این بدان معناست که این هواپیماها می‌توانند به یمن برسند، اما به علت مشکل سوخت، قدرت برگشت ندارند.

مسئله دیگر این است که حتی اگر رژیم صهیونیستی از هواپیماهای اف ۱۵ و اف ۱۶ یا اف ۳۵ برای حمله به یمن استفاده کند، این حمله نیازمند ۱۲۵ سورتی پرواز است تا بتواند اهداف تل‌آویو را در اراضی یمن محقق کند، چرا که مشکل مسافت و سوخت رسانی، حجم مهمات انتقال داده شده را کاهش می‌دهد.

رأی الیوم می‌افزاید که آمریکا نتوانسته رژیم صهیونیستی را به ناوهای هواپیمابر و بمب افکن‌های دوربرد یا تجهیزات سوخت رسانی به هواپیماها برای موشک باران یمن مجهز کند، چرا که انتقال چنین تجهیزاتی برای رژیم صهیونیستی به معنی اعلام جنگ علیه ایران است.

تنها راه تل‌آویو برای توقف حملات یمنی‌ها

به این ترتیب می‌توان گفت رژیم صهیونیستی برای توقف حملات نیروهای مسلح یمن علیه مرکز ثقل نظامی و اقتصادی و سیاسی خود تنها یک راه دارد که همان توقف جنگ در غزه است. لذا به نظر می‌رسد آمریکا به زودی دستور توقف تجاوز را صادر کند و اسرائیلی‌ها مجبور به خروج از غزه شوند. چرا که واشنگتن بیش از این نمی‌تواند چتر حمایتی تل آویو را گسترده‌تر کند. حمله فراگیر آنها به یمن نیز به معنی هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی آنها در عراق و سوریه و دیگر مناطق خلیج فارس خواهد بود که این می‌تواند جنگ بزرگی در منطقه رقم بزند.

با تمامی این اوصاف به نظر می‌رسد ادامه تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به غزه به تدریج به فروپاشی تدریجی این رژیم در برابر حملات نیروهای مسلح یمنی‌ها و دیگر پشتیبانان غزه منجر خواهد شد.