تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3724449
شناسه : 3724449
تاریخ :
اسقاط ۲۵۰ هزار خودرو تا پایان سال اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از اسقاط ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده تا پایان سال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: از ابتدای سال تا امروز بالغ بر 98 هزار دستگاه خودرو در کشور اسقاط شده‌اند که از این تعداد 89 درصد خودروهای سواری، 8 درصد وانت و 2 درصد هم شامل خودروهای دیزلی شامل اتوبوس،کامیون،کامیونت و غیره بوده است.  

او افزود:در سال گذشته حدود 72 هزار دستگاه خودرو اسقاط شد که رشد خوبی را در این زمینه شاهد هستیم که یکی از این روند تسریع آیین نامه خودروهای اسقاطی است.

سالاریه بیان کرد: هفته گذشته اعلام عمومی داشتیم که تمامی مالکین خودروهای فرسوده که در حال تردد هستند می توانند با وارد شدن در سامانه وزارت صمت ثبت نام رایگان انجام دهند به طوری که این خودروهای فرسوده از سال آینده باتوجه به ثبت نام در این سامانه می توانند در سطح شهر تردد کنند.

او گفت: متاسفانه سال گذشته در شبکه های اجتماعی خبری مبنی بر افزایش خودروهای اسقاطی در کشور مطرح شد که این خبر از پایه بی اساس و کذب بود،و ما این موارد را تذکر می دهیم که شهروندان به این موارد توجه نکنند

سالاریه گفت: هر خودرو نو شماره داخلی و وارداتی باید عوارض اسقاط را پرداخت کند واین موضوع الزام آور است طبق پیش بینی ها ما تا اخر سال 250 هزار خودرو اسقاط خواهیم کرد،بنابراین گواهی اسقاط در کشور موجود است.

سالاریه بیان کرد: خودروی پر تردد مانند وانت،تاکسی افزایش چشمگیری برای اسقاط خواهند داشت اسقاط خودروهای دولتی منتظر در زمینه آیین نامه نهایی آنها در خصوص نوسازی این خودروها هستیم.