تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3724424
شناسه : 3724424
تاریخ :
ابرخودرو برقی شیائومی SU7 اولترا معرفی شد؛ شتاب صفر تا ۱۰۰ فقط در ۱٫۹۷ ثانیه! [تماشا کنید] اقتصاد ایران: ابرخودرو شیائومی SU7 اولترا با قدرت چشمگیر و وعده‌ی رکوردشکنی در پیست نوربرگ‌رینگ معرفی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شیائومی نسخه‌ای جدید از خودرو برقی SU7 خود را با نام SU7 اولترا رونمایی کرد. خودرو جدید شیائومی بیشتر یک ابرخودرو است تا یک سدان اسپرت.

به‌گزارش آی‌تی هوم، موتورهای برقی ابرخودرو شیائومی SU7 اولترا به‌نام V8s، قدرت چشمگیر ۱٬۵۴۸ اسب بخار را تولید می‌کنند؛ قدرتی بیشتر از فراری لافراری و بوگاتی شیرون.

موتورهای برقی توانمند SU7 اولترا می‌توانند خودرو جدید شیائومی را تنها در ۱٫۹۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در ۵٫۹۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسانند. شیائومی می‌گوید SU7 اولترا به حداکثر سرعتی فراتر از ۳۵۰ کیلومتربرساعت دست می‌یابد.

نمای عقب خودرو شیائومی SU7 اولترا
Xiaomi
نمای سه‌چهارم عقب خودرو شیائومی SU7 اولترا
Xiaomi

تأمین انرژی ابرخودرو شیائومی برعهده‌ی باتری Kirin II ساخت CATL قرار دارد که هم برای شارژ فوق سریع و هم برای تحویل آنی انرژی به موتورها طراحی شده است. SU7 Ultra از سیستم ترمز بهینه‌شده برای پیست بهره می‌برد و می‌تواند خودرو را از سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت تنها در ۲۵ متر به‌طور کامل متوقف کند.

مقایسه‌ی قدرت شیائومی SU7 اولترا و سایر ابرخودروها
Xiaomi
نمای جانبی خودرو شیائومی SU7 اولترا
Xiaomi

شیائومی با استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن، وزن SU7 اولترا را به ۱٬۹۰۰ کیلوگرم رسانده و طراحی آیرودینامیک خودرو، نیروی روبه‌پایین (داون فورس) را افزایش داده و به سطحی رسیده است که حتی از وزن خودرو پیشی می‌گیرد.

مقالات مرتبط
  • نگاه نزدیک زومیت به اولین خودرو شیائومی [تماشا کنید]
  • خودرو SU7 شیائومی رونمایی شد؛ هجوم همه‌جانبه چینی‌ها به قلمرو تسلا

شیائومی می‌خواهد در ماه اکتبر (مهر و آبان) SU7 اولترا را به پیست نوربرگ‌رینگ بیاورد تا رکورد سریع‌ترین خودرو برقی چهاردر را بشکند. در حال حاضر این رکورد در اختیار پورشه تایکان است.