تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724422
شناسه : 3724422
تاریخ :
۲۳۲ هزار تن گندم در اردبیل خریداری شده است اقتصاد ایران: اردبیل_سرپرست اداره کل غله استان اردبیل گفت: از ابتدای عملیات برداشت و خرید گندم در شمال استان اردبیل تاکنون ۲۳۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ودود ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این میزان گندم خریداری شده ارزشی معادل ۴ هزار و ۸۶ میلیارد تومان دارد.

وی خاطرنشان کرد: از این مبلغ تاکنون یک هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان به حساب گندمکاران استان اردبیل پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل غله استان اردبیل افزود: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تا پایان فصل خرید این روند افزایشی ادامه یابد.

ایرانیان گفت: مراکز خرید گندم کار خود را در شمال استان اردبیل به اتمام رسانده اند و عملیات خرید در مرکز و جنوب این استان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ۳۹ مرکز خرید از ابتدای خردادماه کار خرید گندم را در شمال استان اردبیل آغاز کرده و در دو ماه گذشته تلاش کردیم تا فرآیند خرید را در شهرستان‌های شمالی استان اردبیل به سرانجام برسانیم.

سرپرست اداره کل غله استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا روند تسویه حساب با گندمکاران را با تأمین اعتبار مورد نیاز و هماهنگی بانک‌ها انجام دهیم تا با کمترین دغدغه کشاورزان بتوانند بهای گندم عرضه شده به مراکز خرید را دریافت کنند.

ایرانیان به ذخیره سازی مناسب گندم خریداری شده در سراسر استان اشاره کرد و گفت: با این ذخیره سازی تلاش خواهیم کرد تا به تدریج گندم‌ها در اختیار کارخانه‌های آردسازی قرار گرفته و فرآیند تولید و پخت نان را شاهد باشیم.