تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724420
شناسه : 3724420
تاریخ :
آغاز ثبت نام نوآموزان کودکستان‌ها در کرمانشاه از ابتدای مردادماه اقتصاد ایران: کرمانشاه- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام نوآموزان کودکستان‌ها در این استان از ابتدای مرداد ماه سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

زهرا نجار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظر به تأثیر آموزش‌های ۲ زبانه و قبل از دبستان بر موفقیت‌های تحصیلی بعدی کودکان و کاهش هزینه‌های تحصیلی و در اجرای سیاست‌های اعلامی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مبنی بر رشد ۱۲ درصدی پوشش تحصیلی نوآموزان کمتر از شش سال ثبت نام نوآموزان کودکستان‌ها در استان کرمانشاه از ابتدای مردادماه آغاز می‌شود.

وی افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، والدین نوآموزان متولد ۱۳۹۷/۷/۲ تا ۱۳۹۸/۷/۱ جهت ثبت نام فرزند خود در دوره پیش دبستانی ۲ و والدین نوآموزان متولد ۱۳۹۸/۷/۲ تا ۱۳۹۹/۷/۱ جهت ثبت نام فرزند خود در دوره پیش دبستانی یک به کودکستان‌های مجاز این استان مراجعه کنند.

حصول اطمینان والدین از هویت مجاز کودکستان‌ها

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به والدین نوآموزان توصیه کرد که می‌بایست از هویت مجاز کودکستان‌های مورد تأیید آموزش و پرورش اطمینان حاصل کنند و از طریق سامانه الکترونیکی «کودکستان‌یاب» به نشانی www.eservices.smttk.gov.ir می‌توانند نام و شهریه کودکستان‌های فعال دارای مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را مشاهده کنند.

نجار گفت: در کودکستان‌های مجاز و مورد تأیید آموزش و پرورش، آموزش‌های مطمئن و بر اساس محتوای مجاز و معتبر اعلام شده از طرف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ارائه می‌شود و در پایان دوره نیز گواهی پایان دوره رسمی و مورد تأیید آموزش و پرورش که شرط ثبت نام در پایه اول ابتدایی بوده و بدون ارائه آن امکان ثبت نام در پایه اول وجود نخواهد داشت، به نوآموزان ارائه می‌شود.

به گفته وی، ساعات مصوب آموزش هفتگی به مدت ۲۲ ساعت در هفته رعایت شده و مربیانی که دوره‌های معتبر و مورد نیاز را گذرانده‌اند به ارائه آموزش‌ها به نوآموزان می‌پردازند.

نجار خاطر نشان کرد: آموزش‌های دوره پیش از دبستان، رسمی و الزامی است و با توجه به فرصت محدود جهت ثبت نام، از والدین تقاضا می‌شود در اسرع وقت نسبت به ثبت نام فرزند خود در مراکز مجاز اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از مؤسسان کودکستان‌های فعال و دارای مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درخواست کرد، کد «کیو.آر» مراکز خود را که نشانه مجاز بودن آنها است، در معرض دید والدین نوآموزان قرار دهند.

گفتنی است، در کودکستان‌های مجاز و دارای مجوز معتبر از آموزش و پرورش شهریه سالانه توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تعیین، رصد و کنترل می‌شود.