تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3724419
شناسه : 3724419
تاریخ :
درصد جذب پایین تسهیلات تبصره ۱۸ در دو دستگاه اجرایی خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان جذب تسهیلات تبصره ۱۸ تخصیصی به راه و شهرسازی استان تا کنون ۱۱ درصد و پارک و علم و فناوری نیز صفر درصد بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری در کارگروه استانی تبصره ۱۸ اظهار کرد: ۱۰ درصد افزایش جذب تسهیلات تبصره ۱۸ را طی یک ماه گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ در استان تا کنون جذب شده است، بیان کرد: فرصت زیادی برای جذب این تسهیلات نداریم لذا از مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و مدیران بانک‌ها تقاضا داریم مطابق برنامه اجرایی اعلام شده برای پرداخت و جذب این تسهیلات تلاش کنند.

وی با تقدیر از دستگاه‌هایی که بیشترین میزان جذب تسهیلات را داشته‌اند، عنوان کرد: جهاد کشاورزی ۱۰۰ درصد، بهزیستی ۱۰۰ درصد و راهداری ۹۴ درصد تسهیلات تخصیصی به طرح‌های حوزه خود را جذب کرده‌اند که از همراهی مدیران دستگاه و مدیران عامل بانک‌های پرداخت کننده این تسهیلات تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در چند دستگاه نیز درصد جذب بسیار پایین است، گفت: راه و شهرسازی ۱۱ درصد و پارک و علم و فناوری صفر درصد جذب داشته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به قول بانک‌ها تا پایان مرداد ماه میزان جذب تسهیلات به ۱۰۰ درصد برسد.

جعفری بیان داشت: دستگاه‌ها بررسی لازم را داشته باشند تا طرح‌هایی که مشکل دارد را برای آن طرح‌های جایگزین به بانک‌ها معرفی نمایند.