تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3724417
شناسه : 3724417
تاریخ :
دولت چهاردهم باید «قانون جهش تولید مسکن» را اجرایی کند اقتصاد ایران: نماینده مردم کرج در مجلس گفت: قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی است و هر دولتی که روی کار بیاید، باید این قانون را اجرایی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت ادامه طرح نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم، گفت: ما در کشور یکسری مسائل و مشکلات داریم و در این موضوعات و مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند، باید راهکاری پیدا کنیم.

وی با اشاره به مشکلات مسکن و تأمین سرپناه برای خانوارها، بیان کرد: روز به روز به جمعیت کشور اضافه می‌شود و این جمعیت نیاز به این دارد که وقتی می‌خواهند زندگی تشکیل دهند، مسکن داشته باشند. هر سال به یک درصدی از افزایش برای تأمین مسکن در کشور می‌رسیم، اما متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم توجهی به این نیاز مردم نشد.

عباسی ادامه داد: به آن نحوی که باید و شاید به مسکن سازی در دولت روحانی توجه نشد و حتی مسکن مهرهایی که دولت نهم و دهم شروع شده بود، با بی‌مهری دولت مواجه شد و ما با کمبود عرضه شدید در مسکن مواجه شدیم و این کمبود عرضه در مسکن در انتهای دهه ۹۰ خودش را کم کم نشان داد.

مردم با مشکل مسکن روبرو هستند

این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: مردم ما با مشکل مسکن از نظر قیمت برای خرید و اجاره بها روبرو شدند، بنابراین دولتمردان باید اقداماتی را انجام می‌دادند که مشکلات مسکن مردم حل شود که در این راستا دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن و ساخت سالانه یک میلیون مسکن را در دستور کار خودش قرار داد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس است و ارتباطی به دولت‌ها ندارد و هر دولتی که روی کار بیاید، باید این قانون را اجرایی کند. این قانون تکلیفی برای هر دولتی است که روی کار بیاید و با تغییر دولت‌ها این قضایا و اجرای قوانین تغییر نمی‌کند. بر این اساس، باید قانون جهش تولید مسکن در دولت چهاردهم نیز اجرایی شود.

عباسی بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن، قانون مصوب مجلس است و در برنامه هفتم توسعه و هم در قانون تصویب شده در مجلس این مسائل مشخص شده و این تکلیف دولت‌ها است که به مسکن سازی اهتمام داشته باشند و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند. از سوی دیگر باید بانک‌ها نیز مدیریت شوند و تسهیلات بانکی از سوی آنها به مردم برای ساخت و خرید مسکن اعطا شود، بنابراین باید به این سمت برویم که به این نیاز واقعی مردم پاسخ دهیم.